مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب  شرایط و آداب نماز گزار واقعی در درون نماز
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
 شرایط و آداب نماز گزار واقعی در درون نماز

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 شرایط و آداب نماز گزار واقعی در درون نماز

در سخنان قبلی مطالبی پیرامون به ویژگی های یک نماز گزار واقعی در خارج از نماز اشاره نمودیم و در این نوشته به برخی از آداب باطنیّه نماز اشاره می نمایم. برخی از این آداب عبارتند از:

 یک). طمأنینه و آرامش در نماز: به این معنا می باشد که نمازگزار در حالت نماز سکونت در قلب و اطمینان خاطر داشته باشد. چراکه عبادت با حالت اضطرار و تزلزل فایده ای ندارد و هیچ اثری بر روح و قلب انسان نخواهد گذاشت.

 دو). خشوع و تواضع: يعني خضوع و فروتني كامل در برابر هيبت و عظمت جمال و جلال محبوب. قد افلح المؤمنون الذين هم في صلاتهم خاشعون(1) همانا رستگار شدند مؤمناني كه در نمازشان خاشع اند.

 سه). حفاظت از نماز و جلوگیری از تصرّف شیطان: شیطان همواره به دنبال این است که مومنین و نمازگزاران واقعی را از مسیر خارج نماید و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد. قرآن در وصف مؤمنين مي فرمايد: الذين هم علي صَلَواتِهم يحافظون(2) مؤمنين كساني هستند كه بر نمازهايشان محافظت و مراقبت دارند و اين محافظت در تمامي حالات و مسائل و مراتب نماز است كه يكي از مهمترين مراتب، حفظ آن از تصرف غاصبانة شيطان است.

 چهار). حضور قلب: یکی از مهم ترین آداب باطنی نماز حضور قلب می باشد. اگر نماز با حضور قلب و با توجّه خاطر باشد بسیاری از کمالات و سعادت ها به روی انسان گشوده خواهد شد. پیامبر گرامی اسلام در روایتی مي فرمايد:«خدا را عبادت، كن چنانچه گويا او را مي بيني و اگر تو او را نمي بيني او تو را مي بيند.(1)

منبع: شيخ صدوق، علل الشرايع، ج 2، ص 327، باب 24، حديث 2.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما