مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب  عوامل زمینه ساز فساد در اجتماع
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

یوسف دانشمند هستم. از تاریخ 05 خرداد 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 42 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
 عوامل زمینه ساز فساد در اجتماع

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

در جلسه قبلی مختصر صحبت هایی در رابطه فساد عرض نمودیم و در این نوشته برخی از مهم ترین عوامل فساد در جامعه را اشاره می نماییم.

یک). ناکارآمد بودن نظام خانواده: همان گونه که می دانیم خانواده نقش اساسی در تحقّق صفات اخلاقی و شخصیّت انسان دارد و نقش مهمّ را والدین در تربیت کودکان و پایه ریزی شخصیّت آنان بر عهده دارند. اگر خانواده نقش خود را به خوبی ایفاء کند و در دوران اولیّه رشد اصول تربیتی را به فرزند منتقل سازند، یقیناً بسیاری از مشکلات و فساد های اخلاقی در جامعه جلوگیری خواهد شد. تحقيقات نشان مي‌دهد كه بيشتر انحرافات اخلاقي و بزهكاري‌هاي رفتاري در بزرگسالان نتيجة عدم تربيت و برخورد صحيح والدين در دوران اوليه رشد و آغاز سالهاي زندگي است.

 دو). هجمه های فرهنگی: یکی دیگر از عوامل زمینه ساز برای فساد هجمه های فرهنگی می باشد. بايد توجّه داشت كه هجمه فرهنگي گرچه زمينه‌ساز فساد در جامعه است، امّا يكي از ريشه‌هاي هجمه فرهنگي، پيدايش خلأ فرهنگي در جامعه است. هيچ جامعه‌اي تا آمادگي نداشته باشد و از نظر ارزش‌ها و اعتقادات ديني و اجتماعي خود ضعيف نباشد،درمقابل فرهنگ بيگانه دچار واداده گي نمي شود. بنابراین هجمه‌های فرهنگی نیز زمینه ساز فساد و انحراف می باشند و باعث می‌شوند معنویّت و باورهای اعتقادی کمرنگ و بی أثر شود.

سه). ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نیز بیشترین نقش را در فریاد افراد جامعه بر عهده دارد. آموزش و پرورش باید زمینه مناسبی را برای تربیت مذهبی کودک و نوجوان فراهم سازد تا بتواند افرادی با باورهای مذهبی، اخلاقی و مسائل معنوی تربیت کند. در واقع ضعف نظام آموزش و پرورش خود يكي از زمينه‌هاي فساد محسوب مي‌شود.

ادامه دارد...

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما