مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب آماده سازی برای مقابله
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

رحمتی هستم. از تاریخ 28 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 160 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
آماده سازی برای مقابله

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

آماده سازی برای مقابله:

یادی کنیم از کسانی که هشت سال زحمت کشیدند و به چنگ و دندان از وطن خودشان دفاع کردند، در هشت سال دفاع مقدس که تمام دنیا در برابر ایران ایستاده بود و رزمنده‌های ایرانی سلاح چندانی نداشتند آنچه را که باعث پیروزی بر تمام دنیا شد روحیه جهادی و خدایی آن افراد بود. هشت سال بدون سلاح جنگیدیم امروز هم با سلاح‌های متفاوت بازهم از همین خاک و وطن دفاع می‌کنیم.

فَلْيُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ يُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً (سوره مبارکه نساء، آیه: 74)؛ ترجمه: آن‌ها كه زندگى دنيا را به آخرت فروخته‏اند بايد درراه خدا پيكار كنند و آن‌کس كه درراه خدا پيكار كند و كشته شود يا پيروز گردد پاداش بزرگى به او خواهيم داد.

این آیه شریفه درزمانی که دشمن به‌سختی دین اسلام را تهدید می‌کرد نازل شد و به همین دلیل روح جهاد را در وجود افراد باایمان به‌خوبی تقویت کرد، به همین دلیل از آیاتی که می‌تواند به‌خوبی مجاهدین را پرورش دهد همین آیه شریفه است.

دنیا در لغت به معنی پست و پایین است و فرد مؤمن هیچ‌گاه چیز بی‌ارزش و پست را انتخاب نمی‌کند و در اصل شخص دین‌دار برای این دنیا به وجود نیامده بلکه سرای دیگر را باید انتخاب کند، هدف زندگی جاویدان در دنیایی دیگر است نه این زندگی که همه دیده‌ایم هیچ‌کسی نمی‌تواند در آن بماند بلکه از آدم تا پیامبر خاتم صلی‌الله علیه و آله و مابقی ائمه علیهم‌السلام و بقیه انسان‌ها روزی رخت بسته‌اند و از دنیای ناچیز رفته‌اند، پس مرگ هست اما اگر باعزت و افتخار انسان از دینا برود بحث فرق می‌کند.

شخص مجاهد یا پیروز شده و دشمن را نابود می‌کند و یا به شهادت می‌رسد در هر دو حال خداوند برای مجاهد پاداش وعده داده است، می‌شود هر دو صورت را پیروزی خواند، بزرگ‌ترین چیزی که مسلمانان را در برابر دشمنی که ازنظر تجهیزات و سلاح چیزی کم نداشته موفق کرده روحیه خدایی و ایمان راسخ به وعده الهی است.

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما