مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب آیات قرآن مشوقی برای رونق تولید
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
آیات قرآن مشوقی برای رونق تولید

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

چنان که می دانیم امسال سال رونق تولید است. بهترین تشویق در این زمینه برای مسولان امر و نیز برای مردم، آیات قرآن می باشد. اگر آیات قرآنی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد، انشاالله کشور به سمت شکوفایی تولید رفته و از وابستگی خارج خواهد شد.

جالب  است بدانیم که برخی از پیامبران الهی باذن خدا مخترع برخی از وسایل بودند. قرآن می فرماید: «وَ أَلَنَّا لَهُ الْحَديد؛ و آهن را براى او نرم كرديم.»‏[1] مفسران می نویسند که «هيچكس تا آن روز نتوانسته بود از مفتول هاى باريك و محكم آهن چيزى همچون زره ببافد كه همچون لباس به راحتى در تن برود و با حركات بدن نرم و روان باشد.»[2]

حضرت داود(علیه السلام) زره می ساخت و از آن طریق ارتزاق می کرد به طوری که از بیت المال بی نیاز شد.[3] اگر چه حضرت داود به اعجاز الهی آهن را نرم می کرد؛ اما همت آن پیامبر بزرگ در کار و تلاش و بی نیازی جستن از بیت المال(تکیه بر خود)، برای ما بسیار حائز اهمیت است.

خای بزرگ در جای دیگر می فرماید: «وَ هُوَ الَّذي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِيًّا وَ تَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَها وَ تَرَى الْفُلْكَ مَواخِرَ فيهِ وَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ؛ او كسى است كه دريا را مسخر (شما) ساخت تا از آن، گوشت تازه بخوريد؛ و زيورى براى پوشيدن (مانند مرواريد) از آن استخراج كنيد؛ و كشتي ها را مى ‏بينى كه سينه دريا را مى‏ شكافند تا شما (به تجارت پردازيد و) از فضل خدا بهره گيريد؛ شايد شكر نعمت هاى او را بجا آوريد.»[4] این آیه به کار دریانوردی و صید ماهی و مانند آن اشاره دارد. کاری که با معیشت هزاران نفر از مردم کشور ارتباط دارد.

در آیه فوق به دریانوردی و آمد و شد کشتی ها اشاره شده است؛ امری که برای کشور ما بیشتر با فروش نفت خام(به وسیله کاتینر) و واردات بسیای از مواد اولیه همراه است. باید کشور را از وابستگی نفت خام نجات داد و دل به واردات بی رویه نبست. وارداتی که ضربه به تولید داخل می زند.

پی نوشت

1ــ سبا/10

2ــ تفسیر نمونه، ج18، ص30

3ــ همان
4ــ نحل/14

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما