مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب آیا حجاب محدودیت می آورد؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

تقی هستم. از تاریخ 01 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 6 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
آیا حجاب محدودیت می آورد؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02


اگر شخصی از شناختن اصول ارزشي ناتوان باشد، ممكن است حجاب را يك بند بداند که خود را اسیر آن نموده است، درحالي كه قرآن وقتي مسئله لزوم حجاب را بازگو و بیان مي‏‌كند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنين بيان مي‏‌فرمايد: ذلك أدني أن يعرفن فلا يؤذين.[1] این حجاب بهترین روش برای جدا کردن شما از اهل گناه است تا شما را مورد اذیت قرار ندهند.
در کتاب زن در آينه جلال و جمال چنين آمده: شبهه‏‌اي كه در ذهنيت بعضي افراد هست، اين است كه خيال مي‏‌كنند حجاب براي زن محدوديت و حصاري است كه خانواده و وابستگي به شوهر براي او ايجاد نموده است، و بنابراين، حجاب نشانه ضعف و محدوديت زن است. راه حلّ اين شبهه و تبيين آن در قرآن كريم اين است كه زن بايد كاملاً درك كند كه حجاب او تنها مربوط به خود او نيست تا بگويد من از حق خودم صرف‏نظر كردم، حجاب زن مربوط به مرد نيست تا مرد بگويد من راضيم، حجاب زن مربوط به خانواده نيست تا اعضاي خانواده رضايت بدهند، حجاب زن، حقي الهي است، لذا مي‏‌بينيد در جهان غرب و كشورهايي كه به قانون غربي مبتلا هستند اگر زنِ همسرداري آلوده شد و همسرش رضايت داد، قانون پرونده را مختومه اعلام مي‏‌كنند، اما در اسلام اين چنين نيست، حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه ويژه برادر و فرزندانش مي‏‌باشد، همه اينها اگر رضايت بدهند قرآن راضي نخواهد بود، چون حرمت زن و حيثيت زن به عنوان حق اللَّه مطرح است و خداي سبحان زن را با سرمايه عاطفه آفريد كه معلّم رقّت باشد و پيام عاطفه بياورد. اگر جامعه‏‌اي اين درس رقّت و عاطفه را ترك نمودند و به دنبال غريزه و شهوت رفتند به همان فسادي مبتلا مي‌‏شوند كه در غرب ظهور كرده است. بنابراین زن امانت الهي هست.
................
[1]. احزاب، آیه 59
[2]. زن در آينه جلال و جمال، آیت الله جوادی آملی، صفحه 436

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما