مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب إنّا لله و إنّا الیه راجعون
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر محتوا فاخر در اشراق

حجت پناه زاده هستم. از تاریخ 24 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم.
من در مرسلون تعداد 184 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
إنّا لله و إنّا الیه راجعون

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

از دست دادن چیزی که دارایی خود انسان است ناراحت‌کننده است؛ ولی انسان هیچ‌گاه نسبت به از بین رفتن مالی که برای دیگری است، آن‌چنان ناراحت نمی‌شود.

و همین‌طور پس دادن مالی که انسان از دیگری به امانت گرفته است ناراحت‌کننده نیست؛ زیرا انسان خود را مالک آن نمی‌داند تا از پس دادن آن ناراحت شود.

راز اینکه اولیاءالله در هنگام مصائب دنیوی و از دست دادن اموال، بستگان و عافیت جسمانی صبر می‌کنند و ازخودبی‌خود نمی‌شوند هم همین است؛ زیرا آنان خود را مالک واقعی جان و مال و بستگانشان نمی‌دانند؛ بلکه هم خود را هم متعلقات خود را از آنِ پروردگار می‌دانند:

«وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ» (سوره بقره، آیه 155 و 156)

قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى و کاهش در مال‌ها و جان‌ها و میوه‏ها آزمایش مى‏ کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‏کنندگان! آنان که هرگاه مصیبتى به ایشان مى‏رسد، مى‏ گویند: «ما از آنِ خدائیم و به‌سوی او بازمى ‏گردیم»

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما