مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب اثبات طولانی بودن عمر امام زمان عج
امتیاز کاربران 5

تولیدگر گرافیک

تبریزی هستم. از تاریخ 14 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 6 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
اثبات طولانی بودن عمر امام زمان عج

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

سوال:

لطفا توضیح دهید؛ چطور با آیات قرآنی راز طولانی بودن عمر امام زمان(عج) را اثبات میکنید؟


پاسخ:

در قرآن نامی از امام عصر علیه السلام برده نشده است تا طولانی بودن عمر ایشان بیان شده باشد.


فقط در قرآن ادله ای وجود دارد که میتوان عمر طولانی را اثبات کرد ، )فرقی نمیکند برای چه کسی باشد و قرآن با صراحت از امکان عمر طولانی خبر داده است)مثلا اصحاب کهف سیصد سال زنده بودند و خواب بودند.


و یا در مورد حضرت نوح علیه السلام می فرماید : وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسينَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ (عنکبوت،14)


و ما نوح را به سوى قومش فرستاديم و او در ميان آنها هزار سال الّا پنجاه سال درنگ كرد امّا سرانجام طوفان آنها را فروگرفت درحالى‏كه ظالم بودند.


در این مدت دعوت حضرت نوح (علیه السلام) (پس از رسالت و پیش از طوفان) 950 سال بیان شده است و اگر مدت زندگی آن حضرت را پیش از رسالت و بعد از طوفان بر آن بیفزاییم قطعا از مرز هزار سال خواهد گذشت در برخی از احادیث عمر نوح 2500 سال بیان شده است.


و در مورد حضرت عیسی (علیه السلام) می فرماید:


... هرگز او را نکشتند و به دار نیاویختند، بلکه امر به آنها مشتبه شد. آنها که درباره او اختلاف کردند در شک و تردید هستند، به علم و یقین نرسیده اند، از ظن و کمان پیروی می کنند، به یقین او را نکشتند، بلکه خداوند او را به سوی خود بالا برد، که خداوند توانا و فرزانه است(نساء 157)


 و آیه ای در قرآن هست که نه تنها از عمر طولانی بلکه از امکان عمر جاویدان خبر می دهد و آن آیه مربوط به حضرت یونس است آنجا که می فرماید:لَلَبِثَ في‏ بَطْنِهِ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ (صافات،144)


اگر او یونس در شکم ماهی تسبیح نمی گفت، تا روز رستاخیز در شکم ماهی می ماند.


 این آیه صریح است در این که عمر بسیار طولانی (از عصر یونس تا روز رستاخیز) که در اصطلاح زیست شناسان عمر جاویدان نامیده می شود برای انسان و ماهی از نظر قرآن کریم امکان پذیر است.


join: @Bakhanim

قرآن _ حدیث
مهدویت

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما