مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب اثرات شناخت امام(عليه السلام)
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

میری هستم. از تاریخ 18 تیر 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 56 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
اثرات شناخت امام(عليه السلام)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ سه‌شنبه, 09 آبان 02


براي شناخت امام معصوم (عليه السلام) نيز نتايج و اثراتي است که مي توان از روايات گوناگون آنها را استخراج نمود (در اينجا سعي شده که به مهم ترين آنها بسنده شود) از آن جمله اينکه:

1- شناخت امام عليه السلام مجوزي براي گذشتن از صراط و رفتن به بهشت است:

امام صادق (عليه السلام) مي فرمايد: ابن کوا، نزد اميرالمؤمنين (عليه السلام) آمد واز ایشان در موردآیه(46 سوره اعراف) اعراف مرداني باشند که همه کس را ازرخسارشان بشناسند،سؤال نمود ؟ امام (عليه السلام) فرمود: مائيم اعراف که ياران خود را به رخسارشان بشناسيم، و مائيم اعراف که خداي عزوجل جز از طريق معرفت ما شناخته نشود و مائيم اعراف که خدا ما را در روز قيامت بر روي صراط معرفت قرار دهد، پس داخل بهشت نشود مگر کسي که ما او بشناسیم و به دوزخ نرود جز آنکه ما او را ناشناس دانيم،....

2- شناخت امام، مساوي حکمت است.

امام صادق (عليه السلام) راجع به قول خداي عز و جل (آيه 273 سوره بقره)، به هر که حکمت دادند، خير بسياري دادند، فرمود: مراد به حکمت، اطاعت و معرفت امام است. 

3- کار نيکي که بهتر از آن کار نیک را پاداش مي دهند:

در سوره نمل آيات (90-89) بيان شده که خداوند مي فرمايد:

«هر که کار نيکي آورد، بهتر از آن را پاداش گيرد و از هراس قيامت ايمن باشند.» و «و هر که کار بدي آورد به رو در دوزخ افتد، مگر ممکن است جز آنچه کرده ايد، جزا بينيد.»

امام باقر (عليه السلام) فرمودند: اميرالمؤمنين علي(عليه السلام) در مورد اين آيات به ابوعبدالله جدلي چنين فرمودند: کار نيک، شناختن ولايت و دوستي ما اهل بيت است و کار بد، انکار ولايت و دشمني با ما اهل بيت است. 

4- کسي که امامش را بشناسد، اگر بميرد، شهيد از دنيا رفته است:

حضرت علي (عليه السلام) مي فرمايند: هر کس از شما که در بستر خويش بميرد، در حالي که به طور شايسته معرفت خدا و پيامبر و اهل بيتش (عليهم السلام) را داشته باشد، شهيد از دنيا رفته و اجر و پاداش او بر خداست و ثواب اعمال شايسته اي را که قصد انجام آن را داشته است مي برد، و نيتش جانشين ضربات شمشيرش قرار مي گيرد.



- اصول کافي، ج1، ص 260

3 - همان، ص 261.

- نجم الثاقب، ص13

- نهج البلاغه ،خطبه 232

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما