مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب اخلاق در زلزله یا زلزله در اخلاق؛ خوی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن توزیع گر پیام رسان

ابراهیم شریفی هستم. از تاریخ 14 اردیبهشت 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 5 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
اخلاق در زلزله یا زلزله در اخلاق؛ خوی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 10 اردیبهشت 02


 اخلاق در زلزله یا زلزله در اخلاق /  به بهانه زلزله در خوی

فرهنگها متاثر از رفتارهای اخلاقی رایج در جوامع می باشند. اخلاق وسیله تاثیر متقابل جامعه و شخص بوده و به عنوان وسیله ای برای جهت گیری اجتماعی است.

 دین ، نظام سیاسی حاکم ، وضعیت اقتصادی ،اوضاع اجتماعی ،فرهنگ ، شرایط اقلیمی در ترویج رفتارهای اخلاقی توسط افراد جامعه و شکل گیری بینش اخلاقی آنها موثر میباشند. 

 مفاهیم اخلاقی و نوع نگرش در جهت دهی به رفتارهای انسان و ترویج یک رفتار در فرهنگ جامعه و تدوین استراتژی در مدیریت بهینه بحرانها دارای نقش اساسی می باشند.

در زلزله اخیر شهر عزیزم خوی با دو خصیصه اخلاقی مشارکت و قناعت، به عنوان مفاهیم اخلاقی مرسوم در فرهنگ آذربایجان مواجهیم که از تواناییهای بالقوه مثبتی در کنترل بحران است. هرچند زلزله شرایط سخت زیستی را رقم زده است؛ اما مشارکت و مسئولیت پذیری موجبات اخلاق ورزی در بحران زلزله را فراهم آورده است.

 در مقابل به جهت نبود مسئولیت پذیری چه در فضای حقیقی و‌ چه در فضای مجازی(که حقیقی تر از حقیقی است) از سوی برخی افراد موجب زلزله در اخلاق شده است که تحمل بار سنگینش از زلزله طبیعی دشوارتر است؛ شایعاتی که روح و روان مردم عزیز را درگیر کرده و ثبات را از ساکنین مناطق گرفته است. این نکته حاکی از آن است که در بحران های طبیعی، بخشی از تمرکز باید بر حل بحران و مدیریت سخت افزاری آن باشد که بحمدالله از طریق گروههای جهادی و امدادی در حال وقوع است ولی بخشی از تمرکز مدیریت بحران باید متوجه بعد نرم افزاری باشد که با روح و روان انسان های بحران زده سر و کار دارد و در این بخش، 

اخلاق شاه کلید اصلی است و تقویت مسئولیت اخلاقی راهکار آن است

#زلزله_خوی
#اخلاق

 ابراهیم شریفی
  پژوهشگر اخلاق و رسانه


با ما همراه باشید ... 

کانال رسانه شریف 
@resanesharif

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما