مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ادبیات ظلم ستیزی امام حسین (ع)
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر متن

عبادی هستم. از تاریخ 13 اردیبهشت 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 101 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ادبیات ظلم ستیزی امام حسین (ع)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

ادبیات ظلم ستیزی امام حسین ع

 

تعامل امام حسین ع با ابرقدرتهای ظلم چه بوده است؟

 

ظلم ستیزی و زیر بار ظلم و سخن زور نرفتن؛ادبیات و شعارقرآنی حسینی می باشد.

نه ستم مى‏كنيد و نه ستم مى‏بينيد.

بقره /279

گزیده ای از فرمایش امام حسین ع :

هان اى روزگاران! اى ترقى‏خواهان عصرها و نسل‏ها! بدانيد كه اين فرومايه و فرزند فرومايه، اينك مرا ميان دو راه و دو انتخاب قرار داده است:

بر سر دو راهى ذلّت پذيرى و تسليم خفّت‏بار در برابر فرومايگان و بيدادگران حاكم، و مرگ پرافتخار و با عزّت و سرفرازى. و چقدر دور است از ما كه ذلّت و خوارى را برگزينيم. خدا و پيامبر او و ايمان آوردگان و دامانهاى مادران پاك و رگ و ريشه ‏هاى پاكيزه و مغزهاى غيرتمند و جانهاى ستم ستيز و با شرافت، نمى‏پذيرند كه ما فرمانبردارى فرومايگان و استبدادگران پست و رذالت پيشه را بر شهادتگاه رادمردان و آزادمنشان مقدّم بداريم.

نه! به خداى سوگند نه دست ذلّت به دست استبداد و انحصار خواهم نهاد و نه بسان بردگان ترسو از برابر آنان خواهم گريخت. به خداى سوگند كه من هرگز زير بار پيمان خفّت‏بار استبدادگران نخواهم رفت.

مثير الأحزان ص42

امام حسين عليه السّلام هنگامى كه رهسپار كربلا بودند فرمود: به راستى، دنيا تغيير چهره داده و ناشناخته گشته و نيكى آن در حال نابودى است و از آن جز رطوبتى كه در ته ظرفى مانده و جز زندگى وبال آور، همچون چرا گاهى كه جز گياه بيمارى‏زا و بى‏مصرف چيزى در آن نمى‏رويد، باقى نمانده است.

آيا نمى‏بينيد كه به حقّ عمل نمى‏شود و از باطل دست برنمى‏دارند؟! به طورى كه مؤمن حق دارد كه به مرگ و ديدار خدا مشتاق باشد. به راستى، من چنين مرگى را جز سعادت ندانم و زندگى در كنار ظالمان را جز هلاكت نخوانم! همانا مردم دنياپرستند و دين از سر زبان آنها فراتر نرود و دين را تا آنجا كه زندگى‏شان را رو به راه سازد بچرخانند و چون در بوته آزمايش گرفتار شوند دينداران اندك گردند.

تحف العقول ص427

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما