وهابیون برای اثبات برتری عایشه بر فاطمه زهرا س، به تقدّم کلمه «ازواج» بر «بنات» در آیه 59 احزاب استناد می کنند.
«ازواج» به معنای «زنان» و «بنات» به معنای «دختران» است. در این آیه می خوانیم:
اى پیامبر، به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو بخشى از مقنعه هاى خویش را به خود نزدیک کنند تا گردن و سینه آنان آشکار نشود.
پاسخ این شبهه را در ویدیو ملاحظه می کنید. در زبان و ادبیات عرب، تقدّم یک لفظ بر دیگری اسباب مختلفی ممکن است داشته باشد. همیشه مقدّم شدن کلمه ای به معنای شرافت و فضیلت مدلول آن بر دیگری نیست.
اما مقام و منزلت صدیقه ی کبری س از آیات و روایات فراوانی قابل برداشت است. دخت گرامی پیامبر س ، کوثر نامیده شده است و در آیه ی تطهیر به پاکی و عصمتش گواهی داده شده است. پیامبر اکرم ص او را پاره ی تن خود نامیده است.
اهل سنت از عایشه نقل می کنند که گفت:
«من هیچ کس را در سخن گفتن از فاطمه شبیه تر به رسول خدا ص ندیدم، هنگامی که وارد بر پدر میشد به او خوش آمد میگفت، و در برابر دخترش فاطمه بر میخاست، دست او را میگرفت و میبوسید، و او را در جای خود مینشاند». از این روست که آلوسی (از علمای سلفی و بسیار متعصّب اهل سنّت) در تفسیر روح المعانی میگوید:
چنانچه همه میدانند فاطمه س سیده و سرور عترت اهل بیت است و به نظر من برترین زنان عالم، فاطمه س است، سپس مادرش خدیجه، سپس عایشه. حتی اگر کسی بگوید: دیگر دختران پیغمبر (رقیه، زینب و امکلثوم) برتر از عایشه هستند، من اشکالی در این سخن نمیبینم.