مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب اهمیت حفظ معنویت ماه رمضان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

اکرمی هستم. از تاریخ 11 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 128 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
اهمیت حفظ معنویت ماه رمضان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

ماه مبارک رمضان با تمام سختی‌ها و آسانی‌ها یا شیرینی‌ها و مقامات و بهره‌ها و استفاده‌ها مثل هر سال آمد و رفت.

 

بگذریم از این‌که حالا بعضی‌ها عذر موجّهی داشتند و نتوانستند به خاطر بیماری و مریضی یا مسافرت و امثال این‌ها روزه بگیرند ولی به هر حال با انس با قرآن و عمل به فرامین الهی نورانیت را در قلب خودشان افزایش دادند.

 

اما بعضی‌ها هم بودند که بیماری یا مریضی آن‌ها جسمی یا روانی نبود، بلکه بیماری آن‌ها مربوط به دل و قلبشان بوده و در واقع  نوعی مَرَض باطنی است و نه تنها بدون عذر موجّه روزه نمی‌گرفتند، بلکه روزه خواری و نُشخوار علنی هم می‌کردند و حُرمت این ماه شریف را می‌شکستند و به ماه پیامبر خدا دهن کجی می‌کردند که حسابشان با کراماً کاتبین است و با این عدّه هم کاری نداریم و آن‌ها را حواله می‎دهیم به آیۀ مبارکۀ *فی قلوبهم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللّهُ مَرَضا*(1)

 

اما اهل ایمان و مردم متدیّنی که حرمت این ماه را نگه داشتند، خداوند در روز واپسین حرمت آن‌ها را نگه خواهد داشت و اجرشان را هم در این دنیا و هم در جهان ابدی و سرای جاودان به آن‌ها خواهد داد و رسول ختمی مرتبت (صلّی اللّه علیه وآله) آن‌ها را تنها نخواهد گذاشت و از آن‌ها در پیشگاه پروردگار شفاعت خواهد نمود.

 

اما روزه داران عزیز هم باید توجه داشته باشند که این شب‌زنده‌داری‌ها و توسّل‌ها و تقرّب جستن‌ها را بعد از ماه مبارک از دست ندهند و مداومت داشته باشند تا این حالات باارزش خود را که با زحمت به دست آورده‌اند از دست ندهند و گرفتار روزمرگی نشوند. اللّهمّ ارزقنا.

 

امید است که خداوند متعال همۀ ما را به راه خودش که راه انبیاء و اولیاء و صدّقین و شهدا و صالحین است هدایت کند و مشمول الطاف و رحمت واسعۀ خود گرداند و مصداق این آیه شریفه قرآن قرار دهد که می‌فرماید: وَمَن یُطِعِ اللَّـهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَـٰئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّـهُ عَلَیْهِم مِّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَوَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَـٰئِكَ رَفِیقًا.(2)

 

کلیدواژه‌ها: قرآن. رمضان. روزه. انس. مرض دل.

 

-------------------------------

پی‌نوشت‌ها:

1- بقره/ 10.

2- نساء/ 69.

 

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما