مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب اهمیت مسجد وآثار دنیوی و اخروی آبادانی آن
امتیاز کاربران 5.0

توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

عجمی هستم. از تاریخ 30 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 56 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
اهمیت مسجد وآثار دنیوی و اخروی آبادانی آن

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


اهمیت مسجد آنقدر زیاد است که تاسیس آن از مصادیق روشن باقیات صالحات است.پیامبر(ص) در این باره فرمود: آنچه از کارها و نیکی های مومن پس از مرگش به او میرسد،دانشی است که آن را منتشر کرده و فرزند صالح و نیز مصحف قرآنی است که از خود برجای گذاشته یا مسجدی است که ساخته است و بازفرمود:هفت چیز است که پس از مرگ،ثوابش برای بنده نوشته می شود که از جمله مسجد سازی است.
در رابطه با پاداش مسجد سازی امام باقر(ع) فرمود:هر کس مسجدی بسازد، هر چند به اندازه لانه مرغ سنگخوار باشد خدا در بهشت برایش خانه ای می سازد
رعایت سادگی در بنای مسجد مهم است از آن سو که پیامبر(ص)فرمود:مساجدتان را به زر و زیور نیارایید؛ آنگونه که یهود و نصارا کنیسه های خود را آراستن.
نکته: خانه خدا مهد یاد آوری او و فراموشی غیر اوست مناسب است در ساختن آن از هر چه که موجب توجه به غیر معبود و گرایش به آن است پرهیز شود.
در رابطه ی با آثار دنیوی و اخروی آبادانی مسجد امیرمومنان علی (ع) فرمود: هر گاه خدا اراده کند که اهل زمین را به عذابی گرفتار کند، می گوید: اگر نبودند کسانی که در بزرگی و عظمت من یگدیگر را دوست می دارند و مسجد هایم را آباد می سازند و در سحر گاهان به استغفار و طلب آمرزش می پردازند، حتما عذابم را نازل می کردم.
سفارش به حضور در اجتماع مسجد: پیامبر(ص) می فرماید:شیطان گرگ انسان است؛همانند گرگ گوسفند که گوسفند جدا شده از گله را می برد،پس از جدایی و تفرقه بپرهیزید و بر شما باد به بپیوستن به جماعت و عموم مسلمانان و حضور در مسجد.1

1.مفاتیح الحیات ،آیت الله جوادی آملی،ص564 و 565 و 566و567

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما