مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب اینکه حجاب حق الله است به چه معناست؟
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
اینکه حجاب حق الله است به چه معناست؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

حجاب یقیناً امری اجتماعی است و رابطه مستقیمی با حق مردم دارد و به‌عبارت‌دیگر حق الناس است و البته درعین‌حال حق الله هم هست به این معنا که اگر مفاسد اجتماعی یا خانوادگی بی‌حجابی هم در بین نباشد بازهم حجاب در مقابل نامحرم بر زن واجب است و نه مربوط به خود او یا مرد سرپرست او و یا حتی خانواده وی و اجتماع نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‌نظر کردم، یا مرد بگوید من راضی‌ام و یا اعضای خانواده و اجتماع رضایت دهند.

ریشه حکم حجاب به حرمت و کرامت خود زن برمی‌گردد که حق الله است و زن در حقیقت امانت‌دار حق خداوند در حفظ این کرامت و حرمت است، بنابراین بی‌حجابی خیانت‌درامانت الهی و سلب حق الله است.

آیت‌الله جوادی آملی دراین‌باره بیان می‌دارند:

«زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است؛ یعنی این مقام، این حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و فرموده این حق من را تو به عنوان امانت حفظ کن.»[۱]

در جهان غرب اگر زن همسرداری آلوده شد و شوهرش رضایت داد، قوانین آن‌ها پرونده را مختومه اعلام می‌کنند، اما در اسلام این‌طور نیست، یعنی حرمت و حیثیت زن،‌ به خود زن، شوهر، برادر و خانواده‌اش اختصاص ندارد، بلکه متعلق به خداست و اگر همه رضایت دهند، خداوند متعال راضی نخواهد بود.

نظر آیت‌الله جوادی آملی دراین‌باره این است که:

«خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفریده است تا معلّم رقّت بوده و پیام عاطفه بیاورد، حال اگر جامعه‌ای این درس رقّت و عاطفه را ترک نموده و به دنبال غریزه و شهوت رفتند، به همان فسادی مبتلا می‌شوند که در غرب ظهور کرده است؛ بنابراین کسی نمی‌تواند نسبت به نداشتن حجاب رضایت داشته باشد.»[۲]


[۱] منبع: تابناک، کد خبر: ۲۳۰۹۶۹

[۲]. همان.

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34398

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما