مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب بزرگترین مانع فهم قرآن
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

فاطمی هستم. از تاریخ 16 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 147 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
بزرگترین مانع فهم قرآن

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 

تصمیم بگیر یک دور حداقل، ترجمه قرآن را بخوانی که بدانی چه چیز گفته است؛ این همه به عربی خواندیم نفهمیدیم، البته دانستن با فهمیدن متفاوت است.

یک وقت است چیزی را می خوانیم و نمی دانیم چه می گوید، یک وقت است می دانیم چه می گوید اما نمی فهمیم، یک وقت است هم می دانیم و هم می فهمیم که چه می خواهد بگوید.

خواندن به زبان است و دانستن به علم و ذهن، فهمیدن اما مربوط به قلب است و مهم ترین مانع برای فهم قرآن، قفلی است که بر قلب هایمان خورده، چه اینکه قرار است این قلب، بفهمد.

أفَلَا يتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا(محمد/24)
بزرگترین مانع درک و فهم آیات قرآن، ظلم است. وَلَا يزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا(الإسراء/82) ستمگران را جز زيان نميافزايد

وقتی قلب قفل بخورد و مانع فهم قلب، ظلم باشد، می توانیم نتیجه بگیریم که مهم ترین عامل قفل قلب، ظلم است؟  آنوقت، چقدر مهم می شود که بدانیم ظلم چیست. چه اقسامی دارد و خود را رها کنیم از این مانع بزرگ .

خدایا، ما را بهره مند از رحمت و شفای قران قرار ده و از هر چه ظلم است، رهایی بخش بحق محمد و آل محمد.. اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم.

#از_قرآن_بیاموزیم
@salamfereshte

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما