مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تاثیر کرونا روی من
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر متن

علی بهاری هستم. از تاریخ 25 اردیبهشت 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 520 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تاثیر کرونا روی من

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

تاثیرات کرونا روی من

کرونا نه تنها هیچ چیزی از من نگرفته بلکه چیزهای زیادی رو هم به من اضافه کرده. مثلا این که من تا قبل کرونا حمام نمی رفتم. یعنی کلا رابطه من با حموم مثل رابطه بعضی مسئولین با انتقادپذیری بود. سیستمم این طوری بود که بعد از یک هفته که از حموم قبلیم می گذشت کم کم صدای خونواده بلند می شد به این که داری حالمون رو به هم می زنی. بعدش می رفتم ... چیه؟ فکر کردی می خوام بگم بعدش می رفتم حموم؟ نه خیر اشتباه فکر کردی. بعدش می رفتم اودکلون و خوش بو کننده و از این جور چیزها می زدم رو لباس هام و یک هفته دیگه هم اون بیچاره ها تحمل می کردن. بعد از مدتی وقتی که دوباره بوم در می اومد خونواده از مرحله داری حالمون رو به هم می زنی می رسیدن به مرحله دیگه نمی تونیم نفس بکشیم. که اینجا دیگه با توجه به نگرانی ای که واسه سلامتی ریه هاشون داشتم به حموم تن میدادم. اما همه اینها مال قبل کرونا بود. بعد کرونا به خاطر ترس از ویروس یه سره تو حموم هستم. البته بودم. تازگی ها هوا سرد شده زورم میاد برم. همین جوری کله ام رو زیر آب گرم سینک می شورم و می چسبم به بخاری. همون وسیله ای که شاعران در وصفش گفتند کنار تو درگیر آرامشم.
این اولین فایده کرونا بود واسه من. دومین فایده اش حس خوب کمک به دیگرانه. من شغل اصلیم بازرگانیه. البته بازرگان که ... دلالم داداش. از کشاورز می خرم، می کنم تو پاچه ... چیز تو سبد معیشت ملت. قبل کرونا گوجه از کشاورز می خریدم کیلویی 1500 تومن و به ملت می فروختم 3 هزار تومن. الان چون کرونا اومده از کشاورز می خرم 2000 تومن و به ملت می فروشم 18 هزار تومن. چیه؟ چرا این طوری نگاه می کنید؟ هزینه بار بالاست. تو هر کیلو 14 هزار تومن بیشتر واسم نمی مونه. آخه این هم شد زندگی؟ چه انتظارهایی دارید از آدم؟ خوشی زده زیر دلتون ها. تو این اقتصاد تورمی 14 تومن سود دیگه پولی نیست. هزار کیلو گوجه روزانه می خرم که میشه روزی 14 میلیون سود. انصافا آب باریکه است. نیتم خدمت به خلقه و الا تا حالا صد باره کارم رو عوض کرده بودم. واسه همین هم دومین چیزی که کرونا به من داد حس خوب کمک به دیگرانه.
سومین چیزی که کرونا بهم داد روش تعامل با خونواده است. ببینید قرنطینه و خونه نشینی اجباری و گرمی خوری دوران اسفند و فروردین باعث شد من عیال وار بشم. یعنی قبل از اون اجاقم کور بود ولی الان روشن که چه عرض کنم کوره آجر پزیه. زیاد شدن بچه ها باعث شد روش رفتار باهاشون رو یاد بگیرم. مثلا قبلا وقتی بچه ام جیغ می زد به خانمم می گفتم ساکت کن این انکر الاصوات رو ولی الان بهش می گم این انکر الاصوات رو ساکت کن. یا مثلا قبلا وقتی بچه ام بی ادبی می کرد بهشون اخم می کردم و داد می زدم اما از وقتی فهمیدم این کار تو روحیه و آینده بچه اثر منفی داره به سمتش چیز پرتاب می کنم. حالا گاهی کنترل تلویزیون گاهی استکان و نعلبکی. خدا رو شکر نشونه گیریم هم خوب نیست و واسه همین هم با نمایندگی تلویزیون و بلوری جات سر کوچه خیلی رفیقم. اما فارغ از شوخی گاهی یه پدیده هایی پیدا میشن که ظاهرشون بده ولی نتیجه خوبی دارن. خدا رو چه دیدید؟ شاید کرونا هم از همین دسته باشه.

#علی_بهاری

لینک این اثر: «تاثیرات کرونا روی من (cloob.com)»

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما