یکی از راویان می گوید: نزد امام صادق عليه السلام بودم مردی به آن حضرت گفت: به ما گفته اند که حضرت علی عليه السلام لباس خشن وکم قیمت می پوشید اما لباس شما لباس خوبی است. امام عليه السلام در جواب او فرمودند: حضرت علی عليه السلام آن لباس رادر زمانی می پوشیدند که زشت نبود ولی اگر من دراین زمان آن لباس را بپوشم به آن شهرت پیدا می کنم. بهترین لباس برای هر زمان لباس اهل آن زمان است. (وسائل الشیعه، ج،5ص،17).
واز طرفی هم خداوند در قرآن فرموده: "وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى" (احزاب آیه33)
كلمه" تبرج" به معناى ظاهر شدن و آشکار شدن فوق العاده(وناهمگون و عجیب) در برابر مردم است، همان طور كه برجِ قلعه براى همه آشکاراست.و این مذموم می باشد.
خوب نتیجه؟! : جمع بین أین روایت و آیه میگوید که ما باید در مسائل عرفی ،با عرف غالب جامعه همراه باشیم اما عرف متشرع ،که مخالف با احکام الهی عمل نکنه والا زیاد میبینید که عرف غالب جامعه در موردی،مسیر اشتباه رو میره و اینجا نمیشه گفت چون اکثریت این راه رو میرن پس درسته(اکثرهم لا یعلمون...) .
.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
طلبه نوشت:.
مصادیق حجاب هم همین هست،یعنی اصل کلی پوشش بدن مورد توافق هست،اما در نوع پوشش باید با معیار بیان شده سنجیده شود.
.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید