مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تبعات دوران عقد طولانی
امتیاز کاربران 5.0

توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

عجمی هستم. از تاریخ 30 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 56 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تبعات دوران عقد طولانی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02

 

بسیاری از مشاوران یکی از راه های تسهیل در امر ازدواج را عقد طولانی مدت معرفی می کنند اما بعضی می گویند به دلیل شکسته شدن حرمت ها و یا از بین رفتن لذت ازدواج، نباید دوران عقد طولانی باشد. نظر شما چیست؟

فلسفه دوران عقد:

یکی از اصلی ترین فلسفه های دوران عقد، شناخت دو طرف از یکدیگر است. از آن جایی که دختر و پسر در دوران عقد به جهت محرم بودن ارتباط راحت تری با هم دارند، شناخت بهتر و کامل تری نسبت به هم پیدا می کنند؛ پس اصل اینکه دختر و پسر مدتی را به عنوان دوران عقد با هم باشند را لازم و ضروری می دانیم. شرایط موجود در جامعه سن ازدواج را بالا برده؛ یکی از این دلایل که از اصلی ترین ها هم می باشد، امور اقتصادی است. بدون تردید یکی از اصلی ترین راه های تسهیل در امر ازدواج که کاری انقلابی است، ازدواج کردن قبل از مهیا شدن شرایط معمولی؛ اما با عقد ها ی طولانی مدت است. در همین جا برای پدران و مادران پرسشی پیش می آید و آن، اینکه وقتی دوران عقد طولانی می شود، حرمت ها شکسته می شود. یکی از این دلایل به ویژه عقدهای طولانی مدت رعایت نکردن آداب معاشرت است. ما اگر آداب معاشرت را در دوران عقد رعایت کنیم، دلیلی ندارد که حرمت ها شکسته شود.

یکی دیگر از دلایل این که ما نمی توانیم دوران عقد را به خوبی تحمل کرده و به سلامت طی کنیم، نپذیرفتن شرایط غیرعادی است. ما باید بپذیریم شرایط، عادی نیست. دشمن در حال جنگ با ما است. یکی از اصلی ترین حربه های او برای مقابله با ما شهوت است. یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با هوا و هوس هم ازدواج است. ازدواج در جامعه ما الان در حکم مبارزه است. هر کسی قدمی در راه تسهیل ازدواج جوانان بردارد مطمئن باشد که کار مقدسی انجام داده و بدون تردید این کار، مبارزه جانانه ای با تهاجم فرهنگی دشمن است.1

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. نیمه دیگرم، محسن عباسی ولدی،ج3،انتشارات جامعه الزهرا،ص127-128

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما