مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تحلیل سریال سقوط
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

علیرضا هستم. از تاریخ 29 تیر 1398 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 18 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تحلیل سریال سقوط

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 10 تیر 02

سقوط؛ تصویری از امنیت، زندگی و آزادی برای زن ایرانی

▫️مینی سریال #سقوط که در ژانر امنیتی ساخته شده بود در ۹ قسمت از شبکه خانگی فیلیمو پخش شد و دیروز با پخش قسمت آخر، پایان یافت.

▫️ماجرای نجات موصل از چنگال داعش که با همکاری نیروهای امنیتی ایران در کنار ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی به تصویر کشیده شد. البته خط داستانی این سریال، ماجرای زوج جوان سنندجی_آذری است که به عنوان ماه عسل به منطقه تحت اشغال داعش می‌رسند و دختر ایرانی، زندانی داعش می‌شود.

▫️نقطه عطف ماجرا، عملیات نجات آیسان ایرانی با بازی الناز ملک توسط افسر ایرانی است. حاشیه‌اش هم بازی حمیدفرخ نژاد در نقش همین منجی داستان است که البته بعد از ساخت فیلم دست به پشت پا زدن و مهاجرت از وطن زد.

▫️سکانس پایانی سقوط، انگاره نهایی سریال است تا در ذهنیت مخاطب بنشیند. امنیت و خوشی دختران ایران تحت پرچم مقدس ایران و تن و بدنی که برای آزادی و زندگی زن ایرانی به دل خطر زد و فدا شد. صحنه های استرس آفرینی جهت نمایش جاهلیت،خشونت، بدعت و شهوت در میان داعش به تصویر کشیده شد.

▫️شتابزدگی در جریان سریال دیده می‌شد که برخی جزییات را بلحاظ گره‌گشایی ساده و بسیط، دچار اشکال می‌کرد. پشت صحنه آمریکایی داعش هم فقط در حد یکی دوبار مکالمه مختصر  فرمانده داعشی به زبان انگلیسی به تصویر کشیده شد.

▫️مهمترین نقطه ضعف هم بنظرم جایی بود که از زن ایرانی جهت جاسوسی از فرمانده داعشی استفاده می‌شود که تنها توجیهش بازنمایی شجاعت زن ایرانی است که بنظر می‌رسد تلقی اشتباهی را رقم می‌زند.

علیرضامحمدلو

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما