مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تعامل با ابرقدرت ها
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر متن

عبادی هستم. از تاریخ 13 اردیبهشت 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 101 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تعامل با ابرقدرت ها

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

تعامل با ابرقدرت ها

 

اگر ده مرد جوان و قوی به توی پیرمرد حمله کنند؛چه می کنی؟مصالحه می کنی یا مقابله؟

پس چرا تسلیم ابرقدرتهایی چون امریکا و انگلیس واسرائیل  نمی شویم؟

 

پاسخ:

اولا

این به ادبیات ترس و ذلت شبیه تر است تا به ادبیات صبر و مقاومت..

دین ما بلکه عقل و غیرت و حمیت ما؛اجازه اینکار را نمی دهد.اینکه اگر آن ده مرد جوان از پیرمرد؛ناموسش را بخواهند یا خانه و ملکش را،یا همه دارایی اش را یا جانش را ؛باید طبق فرمایش شما در طبق اخلاص؛تقدیم کند؟!!

کدام عاقل و غیرتمندی مقابله نکرده و تسلیم می شود؟کدام عقل سلیم چنین حکمی می کند؟آیا سیره و روش جوانمردانه این است؟تو زنده بمانی و دو دستی ناموست را تحویل و تقدیم قلدران کنی؟!!

این ادبیات مستشکل؛مغایر با عقل و شرع و مروت و جوانمردی و حریت است.و هیچ تصوری از چنین  تسلیم و تن به ذلت دادن نمی توان نمود.

 لابد صاحب این ادبیات در تعاملات اجتماعی ؛به راحتی تسلیم قدرتها شده و حتی از ناموس خود مایه می گذارد تا چند صباحی بیشتر زنده بماند؟!!

برای ایشان هیهات من الذله و فَإِنِّي لَا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ لَا الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَما

تحف العقول  ص  245

معنایی ندارد...

ثانیا:

اگر چنین باشد که پیرمردمثال شما؛اسلحه ای داشته باشد؛یا نقاط ضعف آنها را بداندو شیشه عمرشان دست او باشد؛یا با بمب گذاری مواضع حساس آنها؛کلید انفجار به دست داشته باشدو...چی؟؟

هر ابرقدرتی بر اساس منافع کلان ملی خود اقدام می کند.و کشوری که مطلع به محاسبات بین المللی است؛و اشراف بر اوضاع و تحرکات داشته باشد،دستش پر باشد؛پیشنهادتسلیم کردن خود و ناموس،برای او بی معنا خواهد بود.

پس نباید با کمترین تهدید و فشار؛درنقطه ضعف و انفعال قرار گرفت و نسخه بی غیرتی و ذلت برای یک ملت پیچید.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما