مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تفسیر منتخب یک آیه از جزء بیست و ششم
امتیاز کاربران 5

توزیع گر پیام رسان تولیدگر متن

الهه شجاعی هستم. از تاریخ 07 فروردین 1400 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر پیام رسان تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 37 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تفسیر منتخب یک آیه از جزء بیست و ششم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01
در پرونده بهار معنویت

این پرونده را با 408 اثر دیگر آن ببینید

«وَ اعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِي كَثِيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ أُولئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ» (حجرات/۷)

و بدانيد كه پيامبر خدا در ميان شماست. اگر در بسيارى از كارها از [رأى و ميل‌] شما پيروى كند، قطعاً دچار زحمت مى‌شويد، ليكن خدا ايمان را براى شما دوست‌داشتنى گردانيد و آن را در دلهاى شما بياراست و كفر و پليدكارى و سركشى را در نظرتان ناخوشايند ساخت. آنان [كه چنين‌اند] ره‌يافتگانند.

 

 تولى و تبرى از نعمتهای بزرگ الهی است، که بايد در كنار هم باشند، اگر اهل ايمان را دوست داريم بايد از اهل كفر، فسق و عصيان نيز بيزار باشيم. 

 متاسفانه در جامعه کنونی می بینیم که عده ای سخنان خلاف این آیه را تبلیغ می کنند. آنها معتقدند باید همه انسان ها را دوست داشت، و نباید برای هیچ کس طلب مرگ کرد، در حالی که این مطلب با آیات قرآن در تضاد است. طبق آیات كسانى كه از كفر، فسق و عصيان تنفر ندارند، رشد ندارند.

 

 اگر ایمان برایتان جذاب و دوست داشتنی و برعکس، بی ایمانی و گناه برایتان چندش آور است بدانید که در مسیر رشد هستید.

 

 در روايات مى‌خوانيم: اگر اهل ايمان نزد شما محبوب بودند، در راه خير هستيد و اگر به گنهكاران علاقمند بوديد، در شما خيرى نيست. 

 

 بر اساس روايات، يكى از مصاديق ايمان در جمله‌ى‌ «حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ»، محبّت على‌ابن ابى‌طالب عليهما السلام و مراد از كفر و فسوق و عصيان، دشمنى با اهل‌بيت پيامبر عليهم السلام است. (كافى، ج ۱، ص ۴۲۶)

 

در مديريت و سياست‌گذارى جامعه، اگر تصميم‌ گيرنده معصوم يا عادل نباشد، استبداد صورت می گیرد، كه در آن رشدى نيست، ولى اگر تصميم‌گيرنده معصوم يا عادل باشد، جامعه پیشرفت و رشد می کند.

 

رهبر جامعه اسلامى بايد استقلال رأى داشته باشد. نباید با خواست مردم رای خود، که به صلاح جامعه است، را تغییر دهد؛ و جامعه را دچار مشکلات کند. دشمن نيز به دنبال همین مشكلات برخاسته از سستى رأى رهبری است.

 

در اموری كه حكمى از طرف خدا و رسول نیامده، مشورت با مردم و پيروى از آنها مانعى ندارد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما