مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تفسیر منتخب یک آیه از جزء هجده
امتیاز کاربران 5

توزیع گر پیام رسان تولیدگر متن

الهه شجاعی هستم. از تاریخ 07 فروردین 1400 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر پیام رسان تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 37 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تفسیر منتخب یک آیه از جزء هجده

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01
در پرونده بهار معنویت

این پرونده را با 408 اثر دیگر آن ببینید

«إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (۱۹) وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللَّهَ رَؤُفٌ رَحِيمٌ» (نور/۲۰)  

كسانى كه دوست دارند كه زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‌اند، شيوع پيدا كند، براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود، و خدا[ست كه‌] مى‌داند و شما نمى‌دانيد.

 

اشاعه‌ى فحشا، گاهى با زبان و قلم است كه عمل زشت مردم را افشا كند و گاهى با تشويق ديگران به گناه و قرار دادن امكانات گناه در اختيار آنان.

 

امام صادق عليه السلام فرمودند: «كسى كه آن چه را درباره‌ى مؤمنى بشنود، براى ديگران بازگو كند، جزء مصاديق اين آيه است.» (تفسير كنز الدقائق جلد ۶ - صفحه ۱۵۹)

 

 در حديث مى‌خوانيم: كسى كه كار زشتى را شايع كند، مانند كسى است كه آن را مرتكب‌ شده است. 

 

 ما در برابر خواسته‌هاى خود مسئوليم. مثلا ممکن است خواسته من «ريختن آبروى مومن و غیبت از او» باشد. پس همیشه همه علاقه ها خوب نیستند. بر خلاف چیزی که در قانون جذب می گویند؛ « به تمام خواسته هایت فکر کن، به آنها می رسی»

 

 علاقه به گناه، مقدمه‌ى گناه است. چون علاقه انگیزه انجام عمل را در انسان بالا می برد. بنابراین در راه نهى از منكر، باید علاقه به منكر را محو كنيم.

 

 آیه قرآن می فرماید کارهای زشت و زننده را در بین مسلمانان رواج ندهید؛ مثلا بازیگران و سلبریتی ها با اعمال، رفتار و پوشش خود بسیاری از گناهان را در میان جامعه رواج دادند، یا عادی سازی کردند.

 

بسیاری از ما، شاید ناخواسته با انتشار کلیپ ها و متن هایی که در فضای مجازی به دستمان می رسد، ممکن است آبروی کسی را بریزیم، یا سبب شویم قبح گناهی شکسته شود، یا دروغی رواج پیدا کند؛ بنابراین باید در ارسال مطالب دقت کرد.

مثلا انتشار این مطلب که فلان شخص، فلان کار گناه را انجام داده است، سبب شکستن قبح گناه و سبب عادی سازی آن گناه می شود. پس باید در انتشار پیام ها دقت کنیم

 

 چه بسا سرچشمه‌ى برخى از عذاب‌هاى دنيوى و مشکلاتی كه نصيب ما مى‌شود، ريختن آبروى ديگران باشد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما