مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تفسیر منتخب یک آیه از جزء هفده
امتیاز کاربران 5

توزیع گر پیام رسان تولیدگر متن

الهه شجاعی هستم. از تاریخ 07 فروردین 1400 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر پیام رسان تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 37 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تفسیر منتخب یک آیه از جزء هفده

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01
در پرونده بهار معنویت

این پرونده را با 408 اثر دیگر آن ببینید

وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىٰ حَرْفٍ ۖ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ ۖ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ (حج/۱۱)

و از ميان مردم كسى است كه خدا را فقط بر يك حال [و بدون عمل‌] مى‌پرستد. پس اگر خيرى به او برسد بدان اطمينان يابد، و چون بلايى بدو رسد روى برتابد. در دنيا و آخرت زيان ديده است. اين است همان زيان آشكار.

 

 اگر اتفاقی برای ما می افتد، نتيجه‌ى عملكرد خود ما است. بنابراین ديگران را عامل گناه و خلاف خودمان ندانيم، كه هرچه هست از خود ماست. مثلا اگر فردی خانه خود را در مسیر رودخانه بسازد، در فصل بارندگی سیل خانه او را خواهد برد؛ اما او نباید سیل یا خداوند را مقصر بداند، بلکه خود او نباید خانه اش را در مسیر سیل می ساخت. پس اگر کسی گناهی مرتکب شد، نباید دیگران را مقصر بداند.

 

 ايمان بعضى‌ از افراد سطحی است و حوادث تلخ و شيرین آن را تغيير مى‌دهد. مثلا اگر یکی از اقوامش فوت کند یا با وجود دعاهای بسیار در شغل یا رشته مورد نظر خود قبول نشود، با خدا قهر می کند، از دین زده می شود و می گوید: «دیگر نماز نمی خوانم»، چون ایمانش سطحی است.

 

 اگر دین و عقیده فرد از راه تقلید از پدر و مادر نباشد، بلکه بر مبنای عقل و منطق باشد، فراز و نشیب های مادی و دنیایی آن را تغییر نمی دهد. 

 

 فقر و سختی ها، وسائل آزمايش انسان هستند. اگر با هر مشکل و سختی از خدا و دین زده شویم، یعنی دین ما واقعی نیست، بلکه تقلیدی است.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما