مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تقابل عقیدتی مستکبران با انقلاب
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تقابل عقیدتی مستکبران با انقلاب

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

تقابل انقلاب اسلامی و مستکبران

با ظهور انقلاب اسلامی، دشمنی مستکبران عالم، پر رنگ تر و جدی تر شد. این نکته به معنی آن نیست که انقلاب اسلامی برای خود دشمن تراشید و از این سخنان باطل. چنانکه برخی از کج فهمان، این گونه تحلیلی دارند. این تحلیل غلط در بیانیه گام دوم انقلاب، توسط رهبر انقلاب رد شده است. معظم له پس از اینکه تقابل «اسلام و استکبار» را پدیده‌ برجسته‌ جهان معاصر خواند؛ نظریه «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه ‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه ‌ی گرگ است» را رد نمود.[1]

واقعیت تقابل، عقیدتی
واقعیت این است که تقابل بین ما و مستکبرین عالم(آمریکا و...) مسئله عقیدتی است نه سیاسی؛ که با مذاکره و گفتگو حل شود. واقعیت آن است که دشمنان انقلاب اسلامی، با اصل اسلام مشکل دارند و تا زمانی که ما در این مسیریم، این تقابل وجود دارد. خداوند در آیه اول سوره ممتحنه می فرماید: «يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ عَدُوِّى وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيهِْم بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ كَفَرُواْ بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقّ‏ِ يخُْرِجُونَ الرَّسُولَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگيريد! شما نسبت به آنان اظهار محبت مى‏ كنيد، در حالى كه آنها به آنچه از حق براى شما آمده كافر شده‏ اند و رسول الله و شما را به خاطر ايمان به خداوندى كه پروردگار همه شماست از شهر و ديارتان بيرون مى‏ رانند.»[2] این آیه تقابل مسلمانان با غیر مسلمانان (مشرکان) را تقابل عقیدتی می داند. مشخصه اصلی دشمنان انقلاب اسلامی(اروپا و آمریکا)، نیز مخالفت آنها با اسلام وبه تبع آن با ایران اسلامی است. کاریکاتورهای موهن از رسول عظیم الشان اسلام و ساختن فیلم های زیاد بر علیه اسلام، نمونه های از دشمنی ذاتی آنهاست. بنابراین این یک توهم است که دشمنی استکبار را به کوتاه نیامدن ایران و مسائلی از این دست ربط دهیم. در موضوع برجام، به اعتراف آژانس، ایران چقدر کوتاه آمد ولی نتیجه برعکس داد. گذشته از این، آنها حتی با کشورهای مسلمان دیگر (حاشیه خلج فارس و آفریقا) که  کاملا از آنها تبعیت کرده و جرئت مخالفت با آنها را ندارند؛ نیز دشمنند و پیدا و پنهان بر ضد آنها نقشه می کشند. البته برخی کشورهای مسلمان، علی الظاهر از تیررس آنها خارجند و مشغول پیشرفت خود(به زعم سطحی نگران) هستند، که این یک نوشتار مستقل می خواهد و انشاءالله بعدا در این باره سخن خواهیم گفت.

حاصل سخن اینکه؛ تقابل انقلاب اسلامی و مستکبران عالم، یک بحث عقیدتی است  با مذاکره و کوتاه آمدن ما حل نخواهدشد. نکته ای که برجام، آن را به ما آموخت.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت
1ــ کلیک کنید
https://www.ziaossalehin.ir/fa/forums/24537
2ــ ممتحنه/1

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما