مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب تمسخر و نیشخند قومی لجوج!
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک

مبین هستم. از تاریخ 21 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 2 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
تمسخر و نیشخند قومی لجوج!

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ سه‌شنبه, 02 آبان 02

 

تمسخر و نیشخند قومی لجوج!

تمسخر و نیشخند قوم لجوج نوح علیه‏السلام‏

حضرت نوح علیه‏السلام طبق فرمان خدا براى ساختن کشتى آماده شد. تخته هایى را فراهم ساخت و آن‏ها را بریده و به هم متصل مى‏کرد، و چندین ماه (بلکه چندین سال) به ساختن کشتى پرداخت. توضیح این که این کشتى، بسیار بزرگ بوده است؛ بعضى نوشته‏اند: داراى هفت طبقه و داخل هر طبقه در جهت عرض، داراى نُه بخش بوده و به نقل بعضى دیگر؛ داراى سه طبقه بوده است. حضرت نوح علیه ‏السلام هنگام طوفان، چهار پایان را در طبقه اول آن جاى داد و انسان‏ها را در طبقه دوم و طبقه سوم را جایگاه پرندگان نمود.

نخستین حیوانى که وارد این کشتى شد، مورچه بود، و آخرین حیوان، الاغ و ابلیس بود./اعلام قرآن دکتر خزائلى،ص 644.

نیز روایت شده امیرمؤمنان على علیه‏السلام در پاسخ مردى از اهل شام که از اندازه کشتى نوح علیه‏السلام پرسید: فرمود: طول آن 800 ذراع، و عرض آن پانصد ذراع، و ارتفاع آن هشتاد ذراع بود. و نیز فرمود: در آن بخشى که حیوانات قرار داشتند، داراى نود اطاق بود.

این کشتى در بیابان کوفه ساخته شد، و مطابق بعضى از روایات، حضرت نوح آن را در سرزمین کنونى مسجد اعظم کوفه ساخت./بحار، ج 11،ص 319 و 335.

حضرت نوح علیه‏السلام در ساختن این کشتى همواره مورد تمسخر و آزار و نیشخند قوم قرار میگرفت. آنها نزد نوح مى‏آمدند و با انواع پوزخندها و مسخره‏ها و سرزنش‏ها، حضرت نوح علیه‏السلام را مى‏آزردند، ولى نوح علیه ‏السلام به آن‏ها مى‏فرمود: روزى خواهد آمد که ما نیز شما را مسخره مى‏کنیم و به زودى خواهید دانست که عذاب خوارکننده‏اى بر شما نازل خواهد شد./هود، 38 و 39؛ بحار، ج 11،ص 323

 

قصه‏هاى قرآن به قلم روان‏ - محمد محمدى اشتهاردى‏ رحمه الله علیه

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما