مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب توصیه به زكات
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک

erfan هستم. از تاریخ 01 اردیبهشت 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 2 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
1 0
توصیه به زكات

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


 وَمَا أُمِرُ‌وا إِلَّا لِیَعْبُدُوا اللَّـهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَیُقِیمُوا الصَّلَاةَ وَیُؤْتُوا الزَّكَاةَ ۚ وَذَٰلِكَ دِینُ الْقَیِّمَةِ
 /سوره بینه آیه 5

در صورتی که (در کتب آسمانی) امر نشده بودند مگر بر اینکه خدا را به اخلاص کامل در دین (اسلام) پرستش کنند و از غیر دین حق روی بگردانند و نماز به پا دارند و زکات (به فقیران) بدهند. این است دین درست.

 بخش اول : زكات 

وَمَا أُمِرُ‌وا إِلَّا لِیَعْبُدُوا اللَّـهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَیُقِیمُوا الصَّلَاةَ وَیُؤْتُوا الزَّكَاةَ ۚ وَذَٰلِكَ دِینُ الْقَیِّمَةِ

در صورتی که (در کتب آسمانی) امر نشده بودند مگر بر اینکه خدا را به اخلاص کامل در دین (اسلام) پرستش کنند و از غیر دین حق روی بگردانند و نماز به پا دارند و زکات (به فقیران) بدهند. این است دین درست.


سوره بینه آیه 5«زکاة» در لغت، به دو معنا آمده است: یکى رشد و نموّ و دیگرى پاکىانسان مؤمن از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد، به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیرات و برکات را دارد، و موجب تزکیه و پاکى روح پرداخت کننده می‌شود.در قرآن کریم؛ آمدن «زکات» در کنار «صلاة» نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود. همراهى این‌دو به جهت اهمیت ویژه آنها است؛ زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامى از جایگاه خاصى برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بُعد اقتصادى و اجتماعى و ... بسیار اهمیت دارد و ذکر زکات در کنار نماز نشانه جامعیت اسلام و همه جانبه‌نگرى دین مقدس اسلام است.
بجاآوردن نماز وزكات باعث آمرزش گناهان می شود.
خداوندكسانی را كه زكات می پردازندرا از ویژگیهای مومنان معرفی كرده است.

سوره بقره آیه 43یك رابطه ای مثلث وار را ذكر می كندكه شامل رابطه با خدا ،زكات دادن ونمازخواندن می شود.
زكات دادن ونماز خواندن  بعداز ایمان آمده واین اهمیت آنهارابیان می كندیعنی كسی كه ایمان به خدا داردوخودش را مؤمن می داندبایدنماز بخواندوزكات بدهدواین همان است كه خداوند از بندگان خویش می خواهد.
در سوره بقره آیه 2 خیلی زیباگفته شده است:نیكی آن نیست كه رویتان را بسوی مشرق ومغرب آوریدبلكه نیكی آن است كه كسی كه به خداوندوروز بازپسین وفرشتگان ایمان داشته باشدومال راباوجوددوست داشتنش به خویشاوندان ویتیمان وبینوایان ودر راه ماندگان وخواهندگان وبردگان ببخشدونمازرا برپاداردوزكات را بپردازد،و وفاكنندگان به پیمانشان چون پیمان بندندوخوشا شكیبایان به هنگام تنگدستی وناخوشی وهنگامه كارزار اینان صادقان وهم اینان پرهیزگارانند.
زكات یك نوع خالی كردن انسان، مالش را از بار اضافی است( منظوراز اضافی،بیهوده بودن نیست زیادی از نیاز است.) وقتی زكات می دهی خودت را در غم وشادی دیگران سهیم كردی زكات دادن یعنی اینكه به فكر بندگان خدا هم هستی ،یعنی اینكه بندگان خدا را هم دوست داری واز آنها غافل نیستی وقتی بندگان خدا را دوست داشتی وبه آنها محبت كردی مثل این می ماندكه خدا را دوست داشتی وبه خدا مبحت كردی، زكات مال واندوخته های مالی را باپول می دهی ولی بدن ما هم زكات دارد و زكات بدن روزه گرفتن در ماه رمضان است در ماه رمضان وقتی روزه می گیرید با فقرا هم درد می شوید و از حال آنها آگاه می شویدوهمچنین آن موادزائد در بدن كه باعث بیماری در ما می شوداز بین می رودواین تاثیرزكات بدن یعنی روزه می باشد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما