مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب جایگاه حوزه در عرصه هنر، کجاست؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

علمدار هستم. از تاریخ 24 فروردین 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 5 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
جایگاه حوزه در عرصه هنر، کجاست؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


حوزه علمیه در سطوح مختلفی می تواند در فرآیند تحقّق هنر اسلامی، به ایفای نقش بپردازد که استنباط و تولید علم از آن موارد است.

*****

امتدادبخشی به تراث حکمی و عرفانی غنی اسلامی و محصولات دانش هایی چون فلسفه، عرفان نظری و کلام اسلامی و کشاندن آنها تا عرصه های هنری، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

ترسیم ویژگی های هنر اسلامی، آرمان ها، غایات و مقاصد، مبانی دانشی، راهبردهای کلان، اصول و قواعد کلّی و... در باب هنر اسلامی، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

تعیین چارچوب ها و محدوده های کلان؛ مانند مبانی و احکام فقهی و اخلاقی و آنچه به  لحاظ صورت یا محتوا، باید یا نباید بدان پرداخت؛ یعنی واجبات، محرّمات، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

شرکت در کلان بحث های نظری فلسفه هنر، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

تولید و تنقیح روش های کلان مورد نیاز برای استنباط در عرصه هنر؛ مانند روش استنباط به معنای عام در دانش هایی مانند اصول استنباط، فلسفه فقه، فلسفه استنباط و...]و رفع خلأها و کمبودهای روشی مورد نیاز برای استنباط روشمند در تمامی عرصه ها [، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

پرداختن علمی به مباحث دانشی مورد نیاز در عرصه هنر در عالی ترین سطوح، مانند تشکیل دروس خارج فقه هنر، رسانه و ...، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

نشان دادن و برجسته سازی سرمایه های علمی و هنری نهفته در منابع اسلامی و تراث تاریخی مسلمین، در فرآیند استنباط و تولید علم هنری موثر است.

*****

رهبری و مدیریت راهبردی صحنه هنر، یکی از موارد تحقق هنر اسلامی است.

*****

رهبری رویکردهای موجود در عرصه هنر و سامان دهی و جهت دهی آنها در راستای تحقّق هنر اسلامی، به مدیریت راهبردی صحنه هنر می انجامد.

*****

مشارکت در تدوین و تعیین رسالت ها، اهداف کلان، مأموریت ها، راهبردهای میانی و...، به مدیریت راهبردی صحنه هنر می انجامد.

*****

حضور تخصّصی در جامعه هنری و مباحث جاری آن و به دست گرفتن رهبری و مدیریت کلان آن، به مدیریت راهبردی صحنه هنر می انجامد.

*****

استفاده از ظرفیّت های بالفعل و بالقوّه جامعه هنری در معماری و مهندسی فرهنگی جامعه اسلامی و در مسیر تمدّن سازی اسلامی، به مدیریت راهبردی صحنه هنر می انجامد.

*****

آموزش و تربیت نیرو، یکی از موارد تحقق هنر اسلامی است.

*****

انتقال عمیق و دقیق معارف دینی و نظام اندیشه دینی و مبانی اعتقادی لازم، به هنرمندان و اصحاب هنر، منجر به آموزش و تربیت نیروی تحقق هنر اسلامی می شود.

*****

برقراري ارتباط علمی هنرمندان با دانش های اسلامی، از طريق برگزاری دوره های آموزشی فلسفه، عرفان نظری، فقه هنر و ... برای ایشان، منجر به آموزش و تربیت نیروی تحقق هنر اسلامی می شود.

*****

تربیت اخلاقی هنرمندان، منجر به آموزش و تربیت نیروی تحقق هنر اسلامی می شود.

*****

تربیت و سامان دهی نیروهای حوزویِ علاقه مند به شرکت در صحنه هنر به صورتی متناسب با حیات صنفی ایشان، منجر به آموزش و تربیت نیروی تحقق هنر اسلامی می شود.

*****

تربیت هنری عموم طلّاب و تأمین نیازهای علمی، انگیزشی و مهارتی آنان در بُعد «رشد هنری»، به عنوان یکی از ابعاد رشد مورد نیاز آنها که باید در دوران تحصیل بدان دست یابند، منجر به آموزش و تربیت نیروی تحقق هنر اسلامی می شود.

*****

تبلیغ و ترویج، یکی از موارد تحقق هنر اسلامی است.

*****

ارائه و ترویج سبک های زندگی هنرمند مسلمان، در راستای تبلیغ و ترویج تحقق هنر اسلامی است.

*****

پدیدآوردن فضای ارزشی مناسب در عرصه های نخبگانی برای فعالیّت هنری متعهّدانه، در راستای تبلیغ و ترویج تحقق هنر اسلامی است.

*****

فرهنگ سازی عمومی برای حرکت دادن جامعه از تقاضای هنر موجود به طرف هنر اسلامی مطلوب، در راستای تبلیغ و ترویج تحقق هنر اسلامی است.

*****

کمک به ایجاد و ترویج جریان های علمی، هنری، اجتماعی و... که در جهت تحقّق هنر اسلامی مورد نیاز است.

*****

نباید نقش حوزه را در عرصه هنر تنها به موارد فرودستی مانند نوشتن فیلم نامه، مشاوره هنری و... منحصر نمود و آن را تا این حدّ تنزّل داد.

*****

عموم طلاب، به خصوص طلاب جوان، و نیز هنرمندان متعهّد و خواستار تحقّق هنر اسلامی نيز می توانند در پدیدآیی مطالبه و دغدغه پی گیریِ اموری که منجر به تحقق هنر اسلامی می شوند، نقش بسیار مهمّی داشته باشند.

*****

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما