مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب جلوه های رفتار صادقانه پیامبر(ص) (قسمت اول)
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک

اکبری هستم. از تاریخ 19 آذر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 15 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
جلوه های رفتار صادقانه پیامبر(ص) (قسمت اول)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02


نویسنده : حسین اکبری ، دانش پژوه مقطع ارشد رشته علوم قرآنی موسسه امام خمینی (ره)

جلوه های رفتار صادقانه پیامبر با کفار و مشرکین

 با توجه به اینکه اکثر مخاطبان اولیه پیامبر خدا در زمان آغاز رسالت،  کفار و مشرکین بودند، جلوه هایی که در مرحله اول ذکر می شود مربوط به این گروه است و در مرحله بعد با توجه به حسیاسیت جریان نفاق  و اهمیت تعامل  صادقانه پیامبر با این گروه جلوه های رفتار صادقانه پیامبر با این گروه ذکر می شود و در نهایت تعامل پر از مهر و عطوفت و صداقت پیامبر خدا با مومنان زینت بخش این قسمت از تحقیق خواهد بود. تکته ای که باید در ابنجا ذکر شود این است که ممکن است برخی از این جلوه ها در تعامل پیامبر خدا(ص) بین این سه گروه مشترک باشد ولی به جهت اینکه در یک گروه نمود بیشتری داسته در آنجا ذکر شود.

1.      دعوت عمومی و اتمام حجت جامع

یکی از لوازم ارتباط صادقانه همه جانبه بودن آن است  به این معنا که این رابطه باید هم انگیزه بخش برای کارهای خیر بوده و هم مانع اقدام طرف مقابل به کار ناصواب باشد بر این اساس خداوند پیامبر را هم بشیر معرفی کرده و هم نذیر . پیامبر بر اساس این دو راهبرد اساسی حتی تا قبل از جنگ با کفار هم سعی بر آن داشت که با آنان اتمام حجت نموده و آنها را به راه خیر دعوت نماید و کسی از لشگر طرف مقابل باقی نماده باشد که ندای حق را نشنیده باشد. به همین جهت پیامبر با ارسال نامه ، سفیر و یا سخنرانی و سردادن شعارهای توحیدی یا نوشتن آنها بر روی پرچم ها لشگر خود حتی در حین جنگ سعی در هدایت مردم داشته است . خداوند در آیه 28 سبا و همچنین در آیات متعددی در قرآن کریم، پیامبر را بشیر و نذیر معرفی کرده و می فرماید:

 «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ »تو را به پيامبرى نفرستاديم، مگر بر همه مردم مژده‏دهنده و بيم‏دهنده. ولى بيشتر مردم نمى‏دانند. (سبأ/28)

همه این اقدامات روشنگرانه نشانگر صداقت پیامبر و اشتیاق ایشان در سعادت مردم بود و اما اگر می خواست صرفا به دنبال کشور گشایی باشد دیگر اتمام حجت معنایی نداشت.

لینک دریافت قسمت قبلی(قسمت ششم): http://ayehaiezendegi.blogfa.com/post/46

===========================================
برای مشاهده ی مطالب مرتبط
جلوه های رفتار صادقانه پیامبر(قسمت دوم)
جلوه های رفتار صادقانه پیامبر(قسمت سوم)
جلوه های رفتار صادقانه پیامبر(قسمت چهارم)

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما