مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب حجاب؛ عامل مسلمان شدن بانوان غرب
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
حجاب؛ عامل مسلمان شدن بانوان غرب

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

امنیت حجاب؛ عامل مسلمان شدن بانوان غرب
در جامعه ما متاسفانه هجمه های زیادی بر علیه حجاب اسلامی رواج پیدا کرده است. این هجمه ها از کشورهایی می آید که چه بسا مسیحیان آن کشورها به خاطر  امنیت حجاب، مسلمان می شوند.
امنیت حجاب، یک نکته عقلی است و قرآن نیز در این آیه دارد: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ‏ فَلا یُؤْذَیْن‏؛ اى پیامبر، به همسران و دخترانت و زن‏ هاى مؤمنان بگو روسرى‏ ها و چادرهاى خود را بر خویش بیفکنند (که گردن و سینه و بازوان و ساق ‏ها پوشیده شود) این (کار) نزدیکتر است به آنکه (به حجاب و عفت) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار (فاجران) قرار نگیرند.»[۱]

ما در جامعه می بینیم که معمولا زنانی که حجاب و چادر خویش را محکم نگاه می دارند، کمتر دچار اذیت و آزار شیطان صفتان قرارمی گیرند.
یک از دلایلی که زنان غربی ـــ علیرغم مشکلات فراوان برای مسلمانان ــ مسلمان می شوند، عاقه به حجاب است. زیرا حجاب برای زن امنیت و کرامت به دنبال می آورد.[۲]
آری، حجاب برای زن امنیت است. این را بانوان مسیحی مسلمان شده باور دارند؛ اما چه بسا برخی در کشور ما به حجاب و امنیت حجاب و مسائل پیرامون آن دهن کجی کنند.

خدا نکند...
سنت خدا این است که هر گاه قومی(اشخاصی) نسبت به دستورات دین کوتاهی کنند، خداوند قوم دیگر را جایگزن آنان می کند. «اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانى نمى‏ رساند؛ خداوند جمعیتى را مى ‏آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند.»[۳] طبق حدیثی از پیامبر اسلام یکی از احتمالات قوم جدید «سلمان و هموطنان او» هستند. [۴] اما این پایان ماجرا نیست؛ اگر ما نیز کم کاری کنیم، خداوند قوم دیگر را(تازه مسلمانان) را جایگزین ما خواهد کرد.

خداوند، دین خود را منتظر من و تو نمی گذارد که هر وقت دلمان خواست، یاریش کنیم و هر وقت نخواست، برایش جوک بسازیم...

پی نوشت
۱ــ احزاب/۵۹
۲ــ کلیک کنید

۳ــ مائده/۵۴
۴ــ تفسیر نمونه، ج۴، ص418

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما