مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب حجاب زنان و گناهکاری مردان؟!
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
حجاب زنان و گناهکاری مردان؟!

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

بعضی اشکال می‌کنند که «چرا زنان، حجاب داشته باشند تا مردان به گناه نیفتند؛ آن‌ها خودشان جنبه داشته باشند و گناه نکنند و چشمشان را ببندند تا زنان راحت بتوانند بدون حجاب در میان جامعه ظاهر شوند»!

پاسخ:

این اشکال از روحیه سرکشی در برابر معبود و نیز جهل به فلسفه حجاب نشئت می‌گیرد و اگر فرضاً شرایطی فراهم شود که مردان چشمشان را ببندند و به زنان نگاه نکنند، بازهم زنان باید حجاب داشته باشند تا در درجه اول رسم بندگی را رعایت کنند و در درجه دوم از فواید و مزایای دستور حجاب برخوردار شوند! چراکه؛ حکم حجاب در مرحله اول به نفع خود زنان و در جهت مصالح مادی و معنوی آنان است نه برای گناه نکردن مردان! ازجمله اینکه حجاب مایه استحکام خانواده و مصونیت زن از آسیب‌های اجتماعی و عامل اقتدار زن در برابر مردان و عامل زنده ماندن عشق و نشاط همسری و… است و بی‌حجابی عامل افسردگی و اضطراب و چشم‌وهم‌چشمی و… است.

بنابراین اصلاً برای سلامت و طهارت جامعه و هدایت آن به سمت پیشرفت و تعالی مادی و معنوی، زنان و مردان همه مسئول هستند و باید در جهت نهادینه کردن فراهم کردن عفت و حیا در محیط عمومی جامعه کمک کنند؛ با عفت در نگاه، عفت در پوشش یا همان حجاب، با عفت در رفتار و عفت در گفتار …

قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید: «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛ در کارهای نیک و تقوا همیار هم باشید و یکدیگر را بر گناه و دشمنی یاری نکنید!» (مائده: ۲)

لذا حجاب یعنی اینکه زن زیبایی‌هایش را می‌پوشاند تا مردان نامحرم سیرتش را ببینند و نه صورتش را، افکارش را ببینند و نه جذابیت‌های جنسی بدنش را. حال نمی‌دانیم راز اینکه عده‌ای در تلاش‌اند تا با قالب زنانه، منافع مردان هوس‌باز و چشم‌چران را تأمین کنند در چیست؟

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما