مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب حیله یهود
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

اسماعیلی هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 6 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
حیله یهود

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


حیله یهود در فرار از تكالیف شرعى و عذاب آنان‏
«وَسْئَلْهُمْ عَنِ الْقَرْیَةِ الَّتى كانَتْ حاضِرَةَ الْعَبْرِ اذْ یَعْدُونَ فِى السَّبْتِ اذْ تَأْتیهِمْ حیتانُهُمْ یَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعاً وَ یَوْمَ لا یَسْبِتُونَ لا تَأْتیهِمْ كَذلِكَ نَبْلُوهُمْ بِما كانُوا یَفْسُقُونَ ...(اعراف، آیه 163- 166).
و از آنها درباره (سرگذشت) شهرى كه در ساحل دریا بود، سؤال كن- (وبه خاطر بیاور) هنگامى را كه آنها روز شنبه (به قانون الهى) تجاوز مى‏ كردند، هنگامى كه ماهی هایشان روز شنبه- كه روز تعطیل و استراحت شان بود- آشكار مى‏ شدند، امّا درغیر روز شنبه به سراغ آنها نمى ‏آمدند، این گونه آنها را به چیزى آزمایش كردیم كه در برابر آن نافرمانى نمودند و (به یادآر) هنگامى راكه گروهى ازآنها (به گروه دیگر) گفتند چرا جمعى را اندرز مى‏ دهید كه سرانجام، خداوند آنها را هلاك خواهد كرد و یا به عذاب شدیدى گرفتار خواهد ساخت! (آنها را به حال خود واگذارید تا نابود شوند) گفتند:- انى اندرزها- براى اعتذار (ورفع مسؤولیت) در پیشگاه پروردگار شماست، و شاید آنها تقوا پیشه كنند.
ظاهر مطلب این است که روز شنبه کار و کسب بر یهود حرام بوده است «1»
و این مردم در ساحل زندگی می کردند وشغل آنها ماهی گیری بود خداوند آنان را امتحان كرد و روزهاى شنبه ماهیان بر سطح آب و جویبارها ظاهر مى‏ شدند و در دسترس بودند و روزهاى دیگر به عمق آب فرو مى‏ رفتند انها از این امتحان سر افراز بیرون نیامدند دچار وسوسه شدند وآمدند استخرها وآبگیر هایی درست کردند و روز شنبه ماهی ها را هدایت به این آبگیر ها می کردند ودر روز های دیگر به راحتی آنها را جمع آوری می کردند و درر واقع به مخالفت خداوند پرداختند البته عده ای آنها را امر به معروف ونهی از منکر کردند وگروه دیگری هم بودند که مرتکب این کار نشدند و به کسانی که امر به معروف می کردند می گفتند چرا اینها را اندرز مى‏ دهید، این ها كه دست بردار نیستند و خداوند آنها را هلاک می کند جواب دادند که ما به دو دلیل آنها را اندرز مى ‏دهیم؛ اوّل براى عذر و اتمام حجت به پیشگاه پروردگار كه مابه وظیفه خود عمل كردیم و دوم شاید اندرز ما درآنان اثر گذارد د از این کار دست بردارند و توبه کنند
در واقع آنهایی که خلاف کردند و کلاه شرعی برای خود درست کردند که ظاهر این گناه را بپوشانند ولی چهره واقعى گناه، با دگرگون ساختن ظاهر آن، دگرگون نمى‏ شود. این مطلب را نفهمیدند که کار نشدنی است و در آخر مسخ شدند (2)
از آیه «فَلَمَّا عَتَوْا عَنْ ما نُهُوا عَنْهُ قُلْنا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خاسِئینَ» ( اعراف 166 ) استفاده مى‏ شود كه كیفر مسخ (تبدیل شدن به میمون) منحصر به گناهكاران بود.
نکته
درست است که صید ماهی حلال است اما خداوند برای این که عده ای را آزمایش کند آنها را در روز شنبه نهی فرمود و این آزمایشان همه وقت بوده و خواهد بود منتهی برای همه این آزمایشات الهی یکسان نیست .
___________________________________________
1- الكاشف، ج 3، ص 410.
2- المیزان، ج 8، ص 383- 385 (تلخیص).
و تعالیم قرآنى، ج‏2، ص:118 و 119

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما