مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب خط قرمز الهی
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر محتوا فاخر در اشراق

حجت پناه زاده هستم. از تاریخ 24 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم.
من در مرسلون تعداد 184 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
خط قرمز الهی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

حدود الهی همان احکام و شرایع خداوند هستند که خداوند آن‌ها را توسط رسولش به مردم ابلاغ کرده و رعایت این خطوط قرمز را بر مکلفین لازم کرده است.

به همین دلیل است که در دو آیه از قرآن کریم، امر به رعایت حدود الهی[1] در کنار امر به اطاعت از رسول خدا آمده؛ طوری که اطاعت از آن دو موجب دخول در بهشت و نافرمانی آن دو، سبب دخول در آتش جهنم می‌شود:


 

«تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ یُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها وَ ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ»[2]

آنچه (درآیات قبل) مذکور شد مرزهاى الهى است؛ و هر کس خدا و پیامبرش را اطاعت کند (و قوانین او را محترم بشمرد)، خداوند وى را در باغ‌هایی از بهشت وارد مى‏کند که همواره، آب از زیر درختانش جارى است؛ جاودانه در آن مى‏مانند؛ و این، پیروزى بزرگى است‏

 

«وَ مَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَتَعَدَّ حُدُودَهُ یُدْخِلْهُ ناراً خالِداً فیها وَ لَهُ عَذابٌ مُهینٌ»[3]

و آن‌کس که نافرمانى خدا و پیامبرش را کند و از مرزهاى او تجاوز نماید، او را در آتشى وارد مى‏کند که جاودانه[4] در آن خواهد ماند؛ و براى او مجازات خوارکننده‏اى است‏.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


[1] تعبیر «تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ‏» در چندین مورد از آیات قرآن مجید آمده است و در تمام این موارد احکام و قوانینى وجود دارد که تجاوز از آنها ممنوع است و بهمین جهت به عنوان مرز الهى شناخته شده‏اند (تفسیر نمونه، ج‏3، ص 301)

[2] سوره نساء، آیه 13

[3] سوره نساء، آیه 14

[4] البته  تنها معصیت خداوند (هرچند گناه کبیره باشد) موجب خلود و عذاب جاودانى، نیست. بنابراین منظور از آیه فوق، کسانى هستند که از روى طغیان و سرکشى و دشمنى و انکار آیات الهى، حکم خدا را زیر پا مى‏گذارند و در حقیقت ایمان به خدا و روز بازپسین ندارند (تفسیر نمونه، ج‏3، ص 301 و 302)

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما