مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب خلفای سه گانه
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

یوسف دانشمند هستم. از تاریخ 05 خرداد 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 42 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
1 0
خلفای سه گانه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 

خلفای سه گانه همان سه نفری هستند که بعد از پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم  منصب خلافت را به دست گرفتند. این سه نفر عبارتند ا زا بوبکر بن ابی قحافه، عمر بن خطاب و عثمان بن عفان. در مورد این سه خلیفه مطالب زیادی در کتاب ها مطرح شده است. در این نوشته سعی بر آن داریم تا کتاب های معتبری را پیرامون تاریخ خلفای سه گانه بیان نماییم.

کتابهای تاریخی معتبر که در مورد خلفا نوشته شده در یک تقسیم بندی به کتاب های فارسی و عربی تقسیم میشوند که بیشتر کتاب های عربی به زبان فارسی ترجمه شده اند و در بازار موجود می باشند. برخی از این کتاب ها در ذیل به آنها اشاره شده است.
تاريخ يعقوبي: ترجمة محمد ابراهيم آيتي. اين كتاب یکی از منابع دست اوّل و حائز اهمیّت به حساب می آید.  نويسنده ی این کتاب شيعه و يا داراي گرايش شيعي بوده و بيشتر جنبة نقل تاريخي دارد.
مروج الذهب و معادن الجوهر: علي بن حسين مسعودي، ترجمه ابوالقاسم پاينده. اين كتاب نيز مانند منبع قبلي از مآخذ دست اوّل و معتبر است و در آن بيشتر به نقل تاريخ پرداخته شده گرچه خالي از تحليل هم نمي‌باشد.
3ـ تاريخ سياسي اسلام: جلد دوّم، تاريخ خلفا، نوشتة رسول جعفريان، نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و الهادي. اين كتاب جزء منابع مطالعاتي بوده ولي به صورت مستند و تحليلي و به زبان فارسي نگارش يافته است.
4. الرسول الاعظم معصوم خلفائه: مهدي القرشي، اين كتاب نيز از منابع مطالعاتي و نويسنده آن از قلمزنان شيعه و معاصر مي‌باشد با بهره گيري از شيوهاي بديع و تازه يك دادگاه تصنّعي تربيت مي‌دهد كه پيامبر صلّي الله عليه و آله به عنوان قاضي دادگاه تك تك خلفا را محاكمه مي‌كند. وي اتهام‌هاي خلفا را از زبان پيامبر صلّي الله عليه و آله مطرح و دفاعيات آنان را از زبان خودشان بيان مي‌كند، و بدين وسيله در خلال اين مشاجرات و محاكمات خواننده را به حقايق تاريخي رهنمون مي‌سازد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما