مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب در اهميّت تشكيل خانواده
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

حکیمی تهرانی هستم. از تاریخ 14 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر وبلاگ توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 1369 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
در اهميّت تشكيل خانواده

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

5 در اهميّت تشكيل خانواده

اگر انسان را موجودي اجتماعي تعريف كنيم و براي آن به وجود نيازهايي عاطفي، رواني و جسني قائل باشيم كه هستيم، نمي‌توانيم براي سير تكاملي او و تأمين نيازهاي انساني او پيشنهاد و راهكاري جداي از فضاي خانه و خانواده ترسيم كنيم.

اهميّت تشكيل خانواده و قبول تعهّدات و مسئوليت‌پذيري در قبال آن آنچنان براي انسان و سير تكاملي او حائز اهميّت است كه اگر با خلاصه كردن نياز انسان به نياز جنسي و برطرف كردن آن با روش‌هاي غير اخلاقي از استمناء و خودارضايي گرفته تا گذراندن شب‌هاي عمرمان با فاحشگان و يا ازدواج سفيد بخواهيم اهميّت تشيل خانواده را زير سوال ببريم و پشت پا به قداست و حرمت خانواده بزنيم، از انسان و انسانيّت تعريفي بالاتر از شأن حيواني او نكرده‌ايم و چشممان را از دهها نياز اساسي انسان كه ريشه در فطرت كمال‌خواه او دارد بسته‌ايم.

در محيط خانواده‌اي كه براساس معيارهاي اسلامي تشكيل شده باشد، آرامش و آسايش جسم و جان انسان تأمين مي‌گردد و در صفا و صميميت و همفكري و همدردي و هماهنگي آن، زنگارهاي پريشاني و خستگي‌هاي عصبي و جسمي زدوده مي شود و دو انسان مي‌توانند با تعاون و تعاضد و يكي شدن، نيرومندتر و مستحكم‌تر شوند.

انسان نياز دارد كه خود را از تهاجم شهوات و آلودگي‌ها و هرزگي‌ها حفظ كند و براي رفع نياز جنسي به انحراف و فساد كشانده نشود و عمري را با پاكدامني و عفت سپري سازد.(1)
 رسول‌اكرم(صلي‌اللّه‌عليه‌و‌اله)
«ما بُنِيَ بِناء فِي الإسْلامِ أحَبُّ إلي اللّهِ تَعالي مِنَ التَزْويجِ»(2)
«در اسلام هيچ بنياني پيش خدا محبوب تر از بنيان ازدواج نيست»

بر خلاف كساني كه خانوده را جز زحمت و مسئوليت چيز ديگري تعريف نمي‌كنند و با تجويز نسخه‌هاي غير انساني و حيواني مي‌خواهند پاسخگوي انسان براي سوال بدون ازدواج چه كنيم باشند، خانواده در اسلام بر مبناي محبّت و عشق پايه‌ريزي و تعريف مي‌شود و از دامن آن حقوقي كما‌ل‌آفرين و متعالي براي زن و شوهر تعريف مي‌شود كه چهارچوب خانه و خانواده را هميشه مستحكم و با اقتدار نگه مي‌دارد و نمي‌گذارد سست و متلاشي شود.
خلل پذير بود هر بنا كه مي بيني مگر بناي محبت كه خالي از خلل است

پاورقي
1-خانواده در قرآن صفحه67
2-روضة المتّقين، ج 8، ص 82

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما