مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب در دانشگاه ابن سعود چه می گذرد؟ (8)
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر متن

علی بهاری هستم. از تاریخ 25 اردیبهشت 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 520 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
در دانشگاه ابن سعود چه می گذرد؟ (8)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

این پرونده را با 46 اثر دیگر آن ببینید

در دانشگاه ابن سعود چه می گذرد؟

بزرگ ترین عالم تاریخ اسلام بعد از جناب ابن تیمیه، یعنی علامه محمد بن عبدالوهاب در کتاب الرسائل الشخصیة، ص65 می نویسد: «چیزی که باعث می شود یک نفر را مسلمان بدانیم اعتقاد او به توحید الوهی است.» بنابراین به صرف گفتن شهادتین کسی مسلمان نمی شود. ضمنا این مطلب، اجماعی میان تمام اهل سنت اصیل است.
- ببخشید استاد! در کتاب صحیح مسلم، جلد اول بابی وجود دارد با عنوان «تحریم قتل الکافر بعد أن قال لا إله إلا الله» یعنی کشتن کسی بعد از اقرار به لا اله الا الله حرام است. در همین باب و در صفحه 96، جناب مسلم روایتی نقل می کند از اسامه که می گوید: «در یکی از جنگ‌ها به کافری برخورد کردم و او شهادتین گفت. ولی من با نیزه او را کشتم. وقتی پیامبر مطلع شد بارها و بارها مرا سرزنش کرد که چرا کسی را که شهادتین گفته است کشته ام.»
باز در همین صحیح مسلم،  ج4، ص1871 روایتی نقل شده که پیامبر در روز جنگ خیبر، عَلَم را به دستِ علی بن ابی طالب رضی الله عنه دادند و به ایشان فرمودند: «با دشمن به پیکار بپرداز تا زمانی که شهادتین را بر زبان جاری کنند؛ ولی بعد از اقرار به توحید و رسالت، جان و اموالِ آنها محفوظ است. اما از اینکه این اقرار واقعی است یا نه، خداوند آگاه است و حساب آنها با خداست»
در صحیح بخاری، ج5، ص85 هم آمده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم به مقداد، صحابیِ خود، فرمود: «اگر کافر حربی دست تو را قطع کرد و سپس شهادتین را بر زبان جاری نمود، حق نداری به او تعرّض کنی و اگر چنین کنی، همانا تو به‌منزلۀ کافر حربی، و او به‌منزلۀ مسلمان خواهد بود»
+ دوستان امروز کلاس تعطیل است. بنده یادم افتاد قرار مهمی دارم. با اجازه. ( به سرعت از کلاس خارج می شود )

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما