مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب دستور قرآن دربارۀ عدم تکیه بر ظالمان و همکاری نکردن با آنان
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر محتوا فاخر در اشراق

حجت پناه زاده هستم. از تاریخ 24 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم.
من در مرسلون تعداد 184 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
دستور قرآن دربارۀ عدم تکیه بر ظالمان و همکاری نکردن با آنان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

دستور قرآن دربارۀ عدم تکیه بر ظالمان و همکاری نکردن با آنان:


شاید برای شما هم سؤال شده که چرا نظام جهوری اسلامی ایران تعامل گسترده‌ای با ملت‌های جهان علی الخصوص بعضی قدرت‌های مهم ندارد؟!

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، اگر مراد شما از این دولت‌ها، دولت‌هایی هستند که دائم درحال تحکم و زورگویی نسبت به ملت‌های مستضعف و مظلوم هستند و به خاطر ثروت و قدرتی که دارند، حقوق مسلم برخی از کشورها را نادیده می‌گیرند، این یک دستور قرآنی است که نباید به چنین دولت‌هایی اعتماد و تکیه کرده و دست دوستی به سوی آن‌ها دراز نمود:

«وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ»[1]

و به کسانى که ستم کرده‏اند اعتماد نکنید که آتش به شما خواهد رسید و جز خدا هیچ یاورى نخواهید داشت و سرانجام یارى نخواهید شد.

تکیه بر ظالمان مفاسد زیادی به دنبال دارد؛ از جمله اینکه تکیه بر ظالمان باعث تقویت آنهاست و تقویت آنها باعث گسترش دامنه ظلم و فساد و تباهى جامعه‏ها است. تکیه بر ظالمان در فرهنگ فکرى جامعه تدریجا اثر مى‏گذارد و زشتى ظلم و گناه را از میان مى‏برد و مردم را به ستم کردن و ستمگر بودن تشویق مى‏نماید؛ و اصولا تکیه و اعتماد بر دیگران که در شکل وابستگى آشکار گردد، نتیجه‏اى جز بدبختى نخواهد داشت تا چه رسد به اینکه این تکیه‏گاه ظالم و ستمگر باشد.[2]


[1] هود: 113

[2] تفسیر نمونه، ج‏9، ص 261

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما