مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب دستور پیامبر برای مقابله با خرافات!
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
دستور پیامبر برای مقابله با خرافات!

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

یکی از کارهای مهمی که باید یک مبلغ دینی انجام دهد، ترویج اسلام ناب محمدی است و در کنار آن باید از خرافات جلوگیری کند!


مبارزه با خرافات یکی از کارهای مهم علمای سلف بوده است و هر جا که می دیدند عملی خرافی و دروغین به اسلام نسبت داده می شد، شدیدا با آن برخورد می کردند.امروزه هم بعضا در بعضی از مناطق، بعضی از اعمال خرافی که هیچ گونه پشتوانه عقلی و شرعی ندارد را به اسلام و دین و مذهب نسبت می دهند که لازم است با آن مقابله شود.


پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم هم یکی از مسائلی که با آن مبارزه می کردند، بحث خرافات بوده است لذا ایشان يكي از برنامه‌هاي تبليغي اسلام را مبارزه با خرافات اعلام فرمود، وقتي معاذ بن جبل را به يمن فرستاد، به او سفارش كرد: «وأَمِتْ أَمْرَ الْجَاهِلِيَّةِ إِلَّا مَا سَنَّهُ الْإِسْلَامُ وَ أَظْهِرْ أَمْرَ الْإِسْلَامِ كُلَّهُ صَغِيرَهُ وَ كَبِيرَه‏» (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏74، ص: 127): آثار جاهليت (افكار و عقايد خرافي) را از ميان مردم نابود كن؛ مگر آنچه را اسلام سنت قرار داده است و سنن اسلام را از خرد و كلان زنده نما.


پس طبق توصیه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، وظیفه هر طلبه ای است که با امور خرافی که هیچ پشتوانه عقلی و شرعی ندارد، مبارزه کند و به جای آن، اسلام ناب محمدی را تبلیغ و گسترش دهد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما