مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب دلایل اعتقاد به معاد جسمانی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک

قربانی امیر ابادی هستم. از تاریخ 23 آذر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 33 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
دلایل اعتقاد به معاد جسمانی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02

 

  برای اثبات برانگیخته شدنمان  در قیامت با همین پوست و گوشت فعلی  ما به آیات فراوانی از قران کریم و روایات ایمه علیهم السلام تمسک میکنیم که در اینجا تنها چند نمونه از آن را  می آوریم .

 

 آیه اول درمعاد جسمانی:

اِذْ قَالَ اِبْرَاهيمُ رَبِّ أَرِنِي كيفَ تُحْيي الْمَوْتَي قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن قَالَ بَلَي وَلَكن لِّيطْمَئِنَّ قَلْبِي قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِّنَ الطَّيرِ فَصُرْهنَّ اِلَيك ثُمَّ اجْعَلْ عَلَي كلِّ جَبَلٍ مِّنْهنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهنَّ يأْتِينَك سَعْيا وَاعْلَمْ أَنَّ اللّه عَزِيزٌ حَكيم.

دراین آیه نیز کیفیت حشر،بصورت مجسم وتصویری نمایش داده شد، حضرت ابراهیم علیه السلام به امر حق تعالی چهارپرنده رادرهم کوبیده وبرچهارقله کوه گذاشت وبه دستورخداوندآنهارا فراخواند. دراین هنگام حضرت ابراهیم علیه السلام دیدابتدائا اجزاء مخلوط شده از یکدیگر جداشده وسپس جذب هم شدند به طوری که آن چهار پرنده دوباره ساخته شدند. بدین ترتیب حشراموات را خداوند به حضرت ابراهیم علیه السلام آموخت.

آیااین آیه صریح درمعادجسمانی نیست؟؟؟

آیه دوم درمعادجسمانی: بقره / ۲۵۹

 

وْ كالَّذِي مَرَّ عَلَي قَرْيةٍ وَهي خَاوِيةٌ عَلَي عُرُوشِها قَالَ أَنَّيَ يحْيي هذِه اللّه بَعْدَ مَوْتِها فَأَمَاتَه اللّه مِئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَه قَالَ كمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ يوْمًا أَوْ بَعْضَ يوْمٍ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِئَةَ عَامٍ فَانظُرْ اِلَي طَعَامِك وَشَرَابِك لَمْ يتَسَنَّه وَانظُرْ اِلَي حِمَارِك وَلِنَجْعَلَك آيةً لِّلنَّاسِ وَانظُرْ اِلَي العِظَامِ كيفَ نُنشِزُها ثُمَّ نَكسُوها لَحْمًا فَلَمَّا تَبَينَ لَه قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّه عَلَي كلِّ شَيءٍ قَدِيرٌ (۲۵۹)»

[يا چون آن كس كه به شهري كه بامهايش يكسر فرو ريخته بود، عبور كرد؛ (و با خود مي‏) گفت‏: (چگونه خداوند، (اهل‏) اين (ويرانكده‏) را پس از مرگشان زنده مي‏كند؟) . پس خداوند، او را (به مدت‏) صد سال ميراند. آن گاه او را برانگيخت‏، (و به او) گفت‏: (چقدر درنگ كردي‏؟) گفت‏: (يك روز يا پاره‏اي از روز را درنگ كردم‏. ) گفت‏: ( (نه‏) بلكه صد سال درنگ كردي‏، به خوراك و نوشيدني خود بنگر (كه طعم و رنگ آن‏) تغيير نكرده است‏، و به درازگوش خود نگاه كن (كه چگونه متلاشي شده است‏. اين ماجرا براي آن است كه هم به تو پاسخ گوييم‏) و هم تو را (در مورد معاد) نشانه‏اي براي مردم قرار دهيم‏. و به (اين‏) استخوان ها بنگر، چگونه آنها را برداشته به هم پيوند مي‏دهيم‏؛ سپس گوشت بر آن مي‏پوشانيم‏. ) پس هنگامي كه (چگونگي زنده ساختن مرده‏) براي او آشكار شد، گفت‏: ((اكنون‏) مي‏دانم كه خداوند بر هر چيزي تواناست‏)]

آیه سوم درمعادجسمانی: سوره یس /78و79

وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ (78) قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ

شخصی استخوان پوسیده ای را بدست گرفت ونزد رسول خدا صلی الله علیه واله آمد ، اوبافشار مختصری استخوان راخرد کردوگفت آیاهمین استخوان پوسیده زنده میشود؟؟

خدای تعالی به پیامبرخودفرمود:

به اوبگوهمان خدایی که انسان را از کتم عدم بوجود آورد همان خدا به این استخوانهای پوسیده دوباره جان خواهدداد.

صراحت این آیه درمعادجسمانی غیرقابل انکاراست، چراکه خداوند واضح وروشن بیان می دارد که همین استخوانهای پوسیده را دوباره جمع کرده وجان میدهد.

 

حدیث اول درمورد معاد جسمانی:

ازروایاتی که که مناسب در تایید معاد جسمانی است.

امام سجاد علیه السلام فرمود: همین طور که گیاهان می رویند، بدن خلائق روییده میشود ، همه مردگان زنده میشوند.

سپس فرمود: اگر دریک قبر هزارمیت دفن شوندوهمه اینهاخاک شوند واین خاکها مخلوط شوند، درقیامت هر بدنی از بدن دیگر جدا و هر میتی در نزدپروردگار مشخص است.

لئالی الاخبارج5ص60

  حدیث دوم در معاد جسمانی:

امام صادق علیه السلام فرمود:

......خدایی که بدون زحمت ومشکلی ،تمامی هستی را آفریده است

........وخدایی که هیچ چیزاز او مخفی نیست وهیچ ذره ای از ذرات عالم درنزد او ناپدید نمیشود بدون هیچ زحمتی قادراست ذرات متلاشی شده انسان را باتوجه به علم و قدرتی که دارد جمع کرده و انسان را به صورت اولش درست کند.

وبعدروح رابه آن ملحق کند.

بحارج7ص37 ، ج10ص185

 

علامه مجلسی در کتاب شریف خود حق الیقین اعتفاد به معاد جسمانی را از ضروریا ت مذهب حقه ی تشیع بر شمرده است و در کتاب  کرانسنک خود  بحار الانوار  آیات و روایات فراوانی در این مورد مطرج نموده است .

 

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما