مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب دلیل نامگذاری عام الفیل
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

یوسف دانشمند هستم. از تاریخ 05 خرداد 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 42 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
دلیل نامگذاری عام الفیل

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

عام الفیل چه سالی می باشد؟

در زمان های گذشته گاهی اتفاق می افتاد که در میان ملّتی یک رویداد مهم اتّفاق می افتاد و همان رویداد مبدأ تاریخ آن مردم می شد مثلا: نهضت حضرت موسي عليه السّلام براي گروه يهود و ميلاد مسيح براي مسيحيان، و هجرت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم  براي مسلمانان مبدأ تاريخي است كه پيروان هر يك از آئين ها، حوادث زندگي خود را با آن مي سنجند.

از اين جهت اعراب جاهلي به دلیل نداشتن تمدّن، رخدادهایی که اتفاق می افتاد همچون جنگ و زلزله و قحطي يا پديده هايي را كه جنبه فوق العادگي داشت، براي خود مبدأ تاريخ قرار داده بودند. از اين لحاظ در صفحات تاريخ، براي اعراب، مبدأ تاريخ هاي متعددي را مشاهده مي كنيم كه آخرين آن ها داستان حمله ابرهه به كعبه با فيلان است، كه در ميان اعراب به عام الفيل ( سال فيلان) مشهور شده است. و سوره اي از قرآن نيز به نام فيل كه داستان را براي پيامبر بازگو مي كند نازل شده است. حمله ابرهه به منظور ويران ساختن كعبه است كه بعدها به صورت مبدأ تاريخ براي حوادث ديگر در آمد. از آنجا در اين يورش سپاه ابرهه از فيل استفاده كردند به اين نام مشهور گشته است. اين حادثه در سال 570م اتفاق افتاده و پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ نيز در همين سال متولد شده اند.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما