مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب دوستی با مومنین نه کافران!
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

یاری منفرد هستم. از تاریخ 29 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 86 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
دوستی با مومنین نه کافران!

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02



بسم الله الرحمن الرحيم 

قرآن برای حفظ استقلال وآزادي ، جامعه اسلامی را از پذیرش ولایت وسرپرستی کافران نهی کرده است.زیرا ولایت وسرپرستی کافران موجب دخالت وتصرف آنان در زندگی مسلمانان وزمینه خروج مسلمانان از مسیر حق و وابستگی آنان به کافران می شود.
خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید ؛
لاَّ يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللّهِ فِي شَيْءٍ إِلاَّ أَن تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللّهِ الْمَصِيرُ[1]
 افراد با ايمان نبايد به جاي مومنان، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب كنند، و هر كس چنين كند، هيچ رابطه‏اي با خدا ندارد (و پيوند او بكلي از خدا گسسته مي‏شود)، مگر اينكه از آنها به پرهيزيد (و به خاطر هدفهاي مهمتري تقيه كنيد). خداوند شما را از (نافرماني) خود، بر حذر مي‏دارد، و بازگشت (شما) به سوي خداست.

از این جهت قرآن کریم در آیات مختلف و با بیانهای گوناگون از پیامبر ومسلمانان خواسته تا از خواهش ها وتمایلات دشمنان دین خدا پیروی نکنند.مسلماً کافران دین خدا برای تسلط بر جامعه اسلامی موجودیت جامعه اسلامی را هدف قرار می دهند.واین موجودیت چیزی نیست جز فرهنگ آن جامعه، که فرهنگ هر جامعه اصلی ترین نقش را در کسب استقلال آن. جامعه ایفا میکند.اگر مسلمانان از نظر اندیشه مستقل نباشند وزیر سلطه کفار باشند آن جامعه از نظر سیاسی واقتصادی وسایر امور به زیر سلطه خواهند رفت.قرآن نیز وابستگی فکری را سرچشمه دیگر وابستگی ها معرفی می کند چرا که اگر اندیشه وفرهنگ اسلامی دستخوش سلطه غیر مسلمان بشود فرهنگ دینی کاملا جای خود را به فرهنگ غیر اسلامی ودینی خواهد دادوبا این وجود تمام احکام وقوانین دین باطل اعلام خواهد شد وقوانین باطل کفار جایگزین آن خواهد شد.
نمونه ی آن، اینکه در عصر حاضر به تربیت گروهی می پردازن که با وارد شدن به جمع جوانان وروشنفکران جامعه کم کم باورهای دینی آنان را مورد حمله قرار می دهند وبا عنوان اینکه اسلام وقوانین آن سخت ودست وپاگیر هستند به وضع قوانین ساده پرداخته وآنان را مطیع خود می کنند.وهمین روشنفکران به ظاهر متجدد نسلی از جامعه رو به سمت وسوی خود می کشانند واین چنین به صورت خاموش وبیصدا جامعه ای را به زیر سلطه خود می کشانند.

________
پی نوشت:
1_سوره آل عمران، آیه 28

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما