مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب رابطه نظارت استصوابی شورای نگهبان با اصول مردمسالاری و آزادی در انتخابات
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مسلم هستم. از تاریخ 30 دی 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
رابطه نظارت استصوابی شورای نگهبان با اصول مردمسالاری و آزادی در انتخابات

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 23 آذر 02
در پرونده انتخابات

این پرونده را با 197 اثر دیگر آن ببینید

رابطه نظارت استصوابی شورای نگهبان با اصول مردمسالاری و آزادی در انتخابات

همان‌گونه که برای استخدام در هر اداره‌ای و برای هر شغلی، معیارها و گزینش‌هایی وجود دارد، برای امور خطیر و تخصصی‌ای که با اداره‌ی جامعه سروکار داشته و در کیفیت رقم خوردن سرنوشت آن تأثیر دارد، نمی‌توان بدون معیار برخورد کرد و اجازه داد هر فردی بدون عبور از فیلترهای لازم، در مناصب بالای تصمیم‌گیری قرار گیرد لذا اگرچه باید به اصول آزادی و مردم سالاری در همه جا احترام گذاشت، اما آزادی و مردمسالاری در هیچ جای دنیا بی‌ضابطه و لاقید نیست. براین اساس، نظارت استصوابی شورای نگهبان ضامن اصل شایسته‌سالاری است و مانع از ورود افراد فاقد صلاحیت‌های لازم به نهادهای مهم و تأثیرگذاری چون مجلس شورای اسلامی و... می شود.

اگر منظور از معترضین نظارت استصوابی این باشد که همه افراد با هر نوع اعتقاد و مسلکی و با هر نوع سابقه‌ای بتوانند کاندیدای مقام ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و ... شوند، اساساً باید از آنها پرسید که آیا در دنیای کنونی کشوری را سراغ دارید که به افرادی که اعتقاد و تعهدی به مسلک و ایدئولوژی رسمی نظام حاکم نداشته باشند، اجازه دهد که کاندیدای پست‌های مهمی چون ریاست‌جمهوری یا نمایندگی مجالس قانون‌گذاری شوند؟ اصولا نقض قانون است که نظام بخواهد کسی را علیه منافع کشور تایید صلاحیت کند.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما