مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب راز پیروز شدن نقشه های معاویه
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

فاطمی هستم. از تاریخ 16 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 147 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
راز پیروز شدن نقشه های معاویه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02

در زمان خلیفه دوم، مدت ها بود که مسلمان ها در جنگ و کشور گشایی بودند و به همین واسطه از کمالات معنوی خالی شدند. بیش از ده سال فقط جنگیدند. جنگی که به دستور خلیفه دوم، مقصد اصلی مردم بود و برای همین هم بود که دستور داد عبارت حَيَّ عَلي‏ خَيْرِ الْعَمَل را از اذان حذف کنند تا مردم گمان نکنند که نماز بهترین عمل هاست. معاویه با همین افراد، با فرهنگ علوی مبارزه کرد.

از طرفی، اکثر صحابه در اثر این فتوحات و جنگ های طولانی، دارای مال و کنیز و باغ های بسیاری شده بودند و دلبسته اموالشان بودند. معاویه هم این دنیا زدگی را می دید و می دانست که آن ها چنان مشغول زندگی شده اند که به راه دیگری فکر نمی کنند.

وقتی هم که مشغول دنیا باشی دیگر نسبت به روند جامعه حساس نمی شوی و زندگی را به عنوان یکی از گرفتاری ها می پذیری و دیگر خودآگاهی نداری که تو کجا هستی و برای چه آمده ای و ماوراء این زندگی هم چیز دیگری هست..

معاویه هم این ها را می دانست و از همین ها استفاده کرد و آن شد که حیله هایش به کار نشست...

 

ر.ک: کتاب کربلا مبارزه با پوچی ها، اصغر طاهرزاده، ص33 – 34

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما