مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب راههای سیر و سلوک
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
راههای سیر و سلوک

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 انسان می‌تواند با سیر و سلوک عملی و شرعی و با عمل به دستورات دین مبین اسلام، در مسیر شناخت حقیقت و حرکت به سوی رشد و سعادت قدم بر دارد. خداوند متعال در این باره خطاب به چنین افرادی می فرماید: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّور».(1)

 در واقع خداوند متعال کمک کار و یاری دهنده کسانی می باشد که در مسیر او حرکت کنند و چیزی را جز رضای او نخواهند.

 به همین خاطر به دنبال آن هستیم که به برخی از توصیه هایی که اساتید اخلاق درباره تزکیه نفس و خودسازی بیان نموده اند اشاره نماییم. برخی از این امور عبارتند از:

 یک). عمل به تکالیف واجب الهی: یکی از راه های سیر و سلوک و رسیدن به رضایت خداوند عمل به دستورات واجب دینی می باشد. روایتی در این باره از امام صادق علیه السّلام نقل شده است که ایشان فرمودند: خداي عزوجل چنين فرموده است كه محبوبترين چيزهائي كه بندگان من بوسيله آنها به من نزديك مي شوند، انجام اعمالي است كه به ايشان واجب نموده ام.(2)

 دو). ترک امور حرام: یکی از مهمترین اقدامات در این مسیر الهی، ترک محرّمات الهی و گناهان می باشد و فرقی نمی کند که گناه کوچک و ناچیز باشد و یا گناه بزرگ. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرينَ(3). «خداوند، توبه كنندگان و كساني را كه كوشا در پاكي هستند را دوست دارد. »

 سه). افزایش شناخت و آگاهی: یکی دیگر از اموری که باعث قرار گرفتن در مسیر الهی می‌شود، این است که انسان اطلاعات خود را درباره عرفان و سیر و سلوک و مباحث مربوط به معاد و رستاخیز افزایش دهد و این کار با شرکت در جلسات مذهبی و شنیدن مواعظ و سخنرانی‌ها و همچنین تلاوت قرآن و خواندن روایات اسلامی به دست می آید.

ادامه دارد...

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما