مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب راهکارهای تبلیغ دانش آموزی
امتیاز کاربران 5

توزیع گر پیام رسان

رسول هستم. از تاریخ 11 بهمن 1399 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 1 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
راهکارهای تبلیغ دانش آموزی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 01 اردیبهشت 02

راهکارهای تبلیغ دانش آموزی

رسول عارفی

ساعت ۹ صبح در حال حاضر شدن هستم که گوشیم زنگ می‌خورد. شماره را می‌شناسم، مربوط به مصاحبه امروز هست، دکمه سبز را می‌کشم و جواب می‌دهم. الو سلام چرا دیر کردید؟ مگه قرار نبود ساعت ۹اینجا باشید؟ علیکی گفته و توضیح می‌دهم که به من ساعت ۹:۳۰ گفته بودید و الان دارم میام. بعد از کمی توضیح و مباحثۀ طلبگی می‌گوید به هر حال زود خودتون رو برسونید که استاد‌ها می‌خوان برن. چشمی می‌گویم و راه میفتم...با عجله پله‌ها را بالا رفته و در اتاق مربوطه وارد می‌شوم و خودم را معرفی می‌کنم. آقای پشت میز که گویی منتظر من بود فرمی را می‌دهد و می‌گوید این فرم را زود پر کن و بیا اتاق بغلی.

فرم را زود با خط خوانا! پر می‌کنم و در زده وارد اتاق بغل می‌شوم.

سه تا صندلی در اتاق هست که دو نفر آقا یکی معمم و دیگری ریش دار ولی کت شلواری نشسته‌اند و صندلی سوم خالی هست. سلامی می‌کنم و اون دو نفر بعد از جواب سلام و رفتار گرم، اشاره می‌کنند که بنشینم.

احوالپرسی مختصری می‌کنن و ازم می‌خوان که خودم را معرفی کنم و از سوابق و رزومه‌ام بگم. مختصری می‌گویم و توضیحاتی می‌دهم تا جایی که قبول کنند تجربه فعالیت و تبلیغ دانش آموزی دارم و الحمدلله تا اینجا موفق بوده‌ام و به عنوان فعال دانش آموزی می‌پذیرند. اما اینجا تازه اول راه هست و باید مطلوب دلشان را به دست آورد.

یکی دو سوال اولیه را می‌پرسند و در ادامه آقای غیر معمم ریش دار که معلوم است مهارت بالایی در مدیریت فضاهای دانش آموزی دارد می‌پرسد: چند تا از شبهه‌های اساسی دانش آموزان در زمان کنونی را می‌تونی نام ببری؟

چن تا از شبهات در مورد حجاب و رهبری و دین و ... را می‌گویم و ایشون با سرش تایید می‌کند.

در ادامه می‌پرسد: به این شبهات چه جواب‌هایی می‌دهی که دانش آموزان را قانع کنی!؟

مکثی می‌کنم و می‌گویم: با قبول این نکته که محتوای بیان شده برای مخاطب و مخصوصا دانش آموز مهم هست و باید بدون اشکال و ایراد و نظم منطقی متناسب با فضا باشد ولی نکته اساسی و محوری تبلیغ دانش آموزی نوع ارتباط گیری هست.یعنی تا با دانش آموز ارتباط مناسب گرفته نشود محتوای ارائه شده خیلی دانش آموز را اقناع نخواهد کرد مخصوصا در زمان کنونی که بمباران اطلاعات و داده‌ها هست. می‌خواهم بیشتر توضیح بدهم که اون آقا وسط حرف‌هایم می‌آید و با شادی که به نظر میاد از رضایت قلبیش حاصل شده می‌گوید بله همین هست، دقیق گفتید کلیدی‌ترین نکته و رمز موفقیت تبلیغ دانش آموزی ارتباط موثر هست. برگه‌ام را امضا می‌کند و با تقدیر و تشکر خداحافظی می‌کنم و از اتاق خارج می‌شوم.

حالا هنگام نوشتن این خاطره به این فکر می‌کنم که برای این ارتباط موثر چه اقداماتی لازم هست.

 استمرار در ارتباط، قدم اول هست که باید با مهارت‌هایی همراه شود. به نظر می‌رسد برای داشتن و به دست آوردن این مهارت‌ها بهترین روش، شروع تبلیغ دانش آموزی در سال‌های اول طلبگی هست.

اگر طلبه از پایه ۴ و ۵ شروع به تبلیغ و فعالیت دانش آموزی کند با توجه به اینکه از لحاظ سنی با دانش آموز قرابت دارد، می‌تواند همدلی بهتری داشته باشد.

ضمنا فرصت کافی برای با دانش آموز بودن را دارد و این ارتباط را تقویت می‌کند. البته احتمالا آفت‌هایی هم داشته باشد که باید آسیب شناسی شود.

با این رویکرد طلبه در پایه۱۰ یک مبلغ با تجربه و دارای مهارتی هست که می‌تواند در طرح‌های بزرگتر و گسترده‌تر هم ایفاء نقش کند. و الّا اگر بخواهیم از پایه ۱۰ و درس خارج طلبه را برای تبلیغ و اثر گزاری در محیط دانش آموزی ترغیب کنیم موفقیت کمتری خواهیم داشت و آسیب بیشتر!

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما