مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب راهکارهای تقویت ایمان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
راهکارهای تقویت ایمان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

چه راه کارهایی برای تقویت ایمان وجود دارد؟

 

پس از آنکه برایمان ثابت شد که این جهان هستی بدون آفریدگار امکان ندارد و نیاز به ناظم باتدبیر دارد، باید به دنبال این برویم که این عقیده در وجود ما راسخ شود به شناخت عمیقی در این رابطه دست پیدا کنیم. برای رسیدن به این شهود قلبی راه کارهایی ذکر شده است که به آنها اشاره می کنیم و همچنین لازم به ذکر است که رسیدن به این مرحله بدون طی کردن چنین دستورالعمل هایی امکان پذیر نمی باشد. بطور خلاصه راه هايي را كه سبب افزايش اعتقاد به خدا مي شود يادآوري مي نماييم.
1). برطرف کردن عوامل شناخت: اگر بخواهیم ایمان خود به خدا را افزایش دهیم باید در قدم اول هر آنچه که مانع ايمان به خدا می باشد را در درون خود از بين ببريم. موانع ایمان به خدا همان شهوات و گناهانی هستند که رل انسان را سیاه و آلوده می کنند و انسان را از رشد و تعالی باز میدارند.

2). تفکّر و تدبّر: تفکّر و تدبّر عمیق در این جهان هستی انسان به شناخت حضوري و آگاهانه نسبت به خالق این جهان دست پيدا می کند و وجود خدا را بیش از پیش در درون خود احساس می کند. همین باعث می شود که شناخت او بالا برود و هرچثدر شناخت بالا برود ایمان نیز افزایش میابد.

3). یاد خدا: انسان باید همواره یاد خدا و حضور خدا را در زندگی خود نهادینه سازد. این کار باعث می شود که انسان به سراغ هوس ها و گناهان نرود و زمینه ساز مناسبی برای ایمان به خدا می شود.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما