مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب راه های مبارزه با گناه فخرفروشی و مباهات
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
راه های مبارزه با گناه فخرفروشی و مباهات

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

یکی از گناهانی که در دین مبین اسلام از آن نهی شده است، مباهات و فخر فروشی می باشد. به طور کلّی راه هایی برای جلوگیری از فخر و مباهات وجود دارد که لازم است این راه ها را مورد بررسی قرار دهیم و با عمل به آنها از این  گناه جلوگیری نماییم. به طور کلّی برخی از این راه ها عبارتند از:

1. اینکه انسان علاوه بر اینکه به امتیازات و برتری های خود توجّه می کند، به نقص های خود نیز توجّه داشته باشد. کسی دچار مباهات و فخر فروشی می‌شود که فقط امتیازاتی که باعث برتری نسبت به دیگران می‌شود را مورد توجّه قرار دهد، ولی اگر در عین حال هم امتیازات و هم نقص های خود را مدّ نظر داشته باشد دیگر اسیر فخرفروشی نخواهد شد.

2. این را باید بدانیم امتیازاتی که ما داریم فقط با اراده و زحمت های خودمان حاصل نشده که بخواهیم فخر فروشی کنیم بلکه عواملی همچون قدرت حافظه، شرایط محیطی، ثروت خانواده و امثال اینها باعث شده که اجمالاً امتیازاتی برای ما وجود داشته باشد که دیگران از آن محروم باشند.

 3. اگر کودکان می دانستند که چقدر پول در سرتاسر دنیا وجود دارد هیچ گاه با تکان دادن قلقلک خود شادمان نمی‌شدند. انسان فخر فروش اگر از انسان‌هاي كاملتر از خود و صفات بسيار والاي انساني آنها آگاه شود، دیگر اسیر فخرفروشی به دیگران نخواهد شد.

. اشرف جودت، تقي علي، نقش عادت در تربيت اسلامي، موسسه انتشارات اميركبير، 1378، ص 91.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما