مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب رعایت حقوق در زندگی زناشویی(۱۱)
امتیاز کاربران 5

تولیدگر محتوا فاخر در اشراق

مظلومی مراغه ای هستم. از تاریخ 27 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم.
من در مرسلون تعداد 40 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.

مخاطب
0 0
رعایت حقوق در زندگی زناشویی(۱۱)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 07 آبان 02


در چند مطلب گذشته به حقوق مهم و حیاتی در زندگی زناشویی اشاره ای داشتیم که ادامه مباحث گذشته را پیش می گیریم.

۳-۵- وفاداری

وفاداری مهمترین رکن زندگی زناشویی هست، زن و مرد با ازدواج و پیوند زناشویی که متعهد زندگی در کنار هم شده اند باید این مهم را رعایت کنند، عدم وفاداری هر یک از طرفین خیانت به طرف مقابل بی ارزش کردن وی هست.

وفاداری یعنی حفاظت از پیمان و انجام کار با آرامش و رضایت قلبی، یعنی اگر عهدی بستیم و پیمانی را امضا کردیم، هم درست انجامش بدهیم، هم بموقع. وفاداری وقتی است که رضایت قلبی هم برای انجام این کار داشته باشیم، زن و مرد هر دو باید مسئله وفاداری را رعایت کنند تا این پیوند میمون از هم گسیخته نشود.

وفاداری همسران به همدیگر دارای نشانه هایی هست، اینکه اگر ادعا می کنند که به همدیگر وفادار هستند باید در عمل هم آرا نشان دهند، پس یکی از نشانه های آن راستگویی و نشانه دیگرش عمل به گفتار هست.

نمود دیگر، وفاداری در عشق و محبت است. ازدواج روح انسان را در برابر گناه قوی می کند زیرا بسیاری از نیاز های او در محیط خانواده پاسخ داده می شود حتی نیاز به عشق و محبت، ازدواج یکی از مهمترین زمینه های عشق آفرینی است.

خداوند این رابطه را این گونه توصیف می کند: وجعل بینکم موده و رحمه(۱)؛ جعل به معنی قرار داد است، فاعل آن خداوند است و موده مشتق از کلمه ود به معنای دوست داشتن چیزی و آرزوی بقای آن است (۲)، از ارتباط فعل جعل که فاعل آن خداست و کلمه موده و رحمه که رابطه عاطفی است میتوان پی برد که خداوند این عشق را در کانون خانواده ایجاد می کند و یا به عبارت دیگر با ازدواج خداوند بزرگترین هدیه آسمانی و سرمایه زندگی را که همان عشق است به  همسران هدیه می کند.

پی نوشت ها :

۱) سوره روم، آیه۲۱.

۲) مفردات راغب، ص ۵۱۲.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما