مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب روش های برخورد با تارکان صلات
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
روش های برخورد با تارکان صلات

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

متأسّفانه امروزه در جامعه ما تعداد تارکان نماز روز به روز بیشتر می شود و این معضل در میان جوانان ما بیش از پیش در حال رواج یافتن می‌باشد. در این مورد باید از روش های صحیح ارشادی استفاده کرد و به همین خاطر نکاتی را خدمت شما عزیزان عرض می نماییم.

 ۱). انتخاب بهترین روش در برخورد با تارکان نماز: استفاده از راهکار مناسب برای برخورد با تارکان نماز بسیار مفید و کارساز می باشد.)خداوند در قرآن خطاب به پيامبر ـ‌صلي الله عليه و آله ـ ميفرمايد: اگر تندخو  و سخت دل بودي (يعني اگر با رفتار شايسته و مناسب با افراد برخورد نميكردي) مردم از گرد تو پراكنده ميشدند. (1) بنابراين باید سعي كرد در برخورد با افرادي كه نماز نميخوانند، برخورد شايسته، چهرة باز، حوصله و بردباري و سعة صدر داشته باشيم.

۲). شناخت صحیح از زمینه های ترک نماز در افراد: قبل از اینکه بخواهیم با تارکان نماز برخورد کنیم، باید بدانیم که چرا افراد به ترک نماز روی آورده اند. عواملی از جمله محیط، تأثیرپذیری از افراد منحرف و دوستان ناباب، عدم آشنایی افراد با فلسفه نماز و... باعث می شود که افراد رغبتی به نماز و مسائل دینی نداشته باشند. چه بسا افرادی که وقتی با فلسفه صحیح عبادات و احکام دینی آشنا می شوند نسبت به آنها اهتمام ویژه‌ای پیدا می‌کنند.

۳). ارائه الگوی شایسته و مناسب: ارائه الگو برای افرادی که نماز نمی خوانند در دعوت آنها به نماز بسیار اثرگذار می باشد. بنابراین خودمان می توانیم الگوی مناسبی برای دوستان فرزندان و دیگر افراد خانواده باشیم و اگر همیشه نماز خود را اول وقت و با رعایت احکام و آداب اسلامی انجام دادیم یقیناً باعث جذب افراد به نماز خواهد شد. ادامه دارد...

 آدرس آیه: آل عمران:159

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما