مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب روش پیامبر این بود؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
روش پیامبر این بود؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02


بسم الله الرحمن الرحیم.
مقدمه
به مناسبت روز مبارزه با خشونت و افراطی گری، بر آن شدیم تا مطالبی چند در مورد گروههای تکفیری (که چهره ی برادری و برابری اسلام را تخریب نموده اند) بنویسیم.
این قاتلان حرفه ای و بی رحم  فقط خود را و عقیده ی خود را قبول دارند؛ برخلاف ادعاهای خود که برای احیای اسلام و مسلمین جهاد می کنند. بر پرچم سیاهشان (که چون دلشان سیاه است) کلمات مقدسی نگاشته است که اصلا با رویه این بی رحمان تاریخ نمیسازد.کسانی که نسبت به مسلمین و خودیها بدترین جفا را روا داشته و نسبت به بیگانگان و غیر مسلمانان (که مخالف قرآن و مسلمین هستند) خاضع و ذلیل هستند، در حالی که قرآن این رویه را قبول ندارد.

تکفیریها برخلاف سیره ی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) عمل می نمایند.
در قرآن می خوانیم: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ؛[فتح/29]محمد (صلى الله عليه و آله) فرستاده خداست؛ و كسانى كه با او هستند بر كافران سخت‏گير و در ميان خود مهرورزند».
واژه ای معه یعنی کسانی که با پیامبرند و دنباله رو اویند چه در زمان رسول اکرم (صلی  الله علیه و آله) و چه کسانی که تا قیامت دین او را پذیرا می شوند.
بنابراین سیره ی رسول خدا این بود که با دشمنان اسلام و قرآن مماشات نداشته باشد؛ در حالی که تکفیریها رابطه ی خود را با مستکبرین و معاندان اسلام نه تنها کتمان ننموده بلکه به آن هم افتخار می کنند. ارسال کمکهای تسلیحاتی آمریکا را نسبت به این گروهها، بارها و بارها در رسانه ها دیده و یا شنیده ایم.آنها نسبت به وقایعی که بر ملتهای مسلمان گدشته و می گذرد (جنگ غزه، جنگ یمن، حادثه منا ، قتل عام مسلمانان میانمار...) هیچ واکنشی نشان ندادند و نشان نمی دهند، زیرا اینها مثل اربابان خود (آمریکا و اسراییل و ...) در قبال دیگران هیچ مسولیتی ندارند مگر بر کسی که منافعشان با آنها بسازد. ای داعشی که پیرو پیامبر خدایی و میگویی: هر که از ما کشته شود با رسول خدا همسفره است؛ پیامبر رحمت فرمود:  «مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ‏ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛[1]هر کس صبح کند و به امور مسلمین بی تفاوت باشد؛ مسلمان نیست». یعنی کسی که سرگرم کار خودش باشد و نسبت به حال و کار مسلمین بی تفاوت باشد. چه همسایه مسلمانش باشد (که شدید تر است) چه  مسلمانان دیگر که از رسانه ها حال و وضعشان را می بیند یا می شنود، خدا نکند کسی اینگونه باشد. در حالی که قرآن میفرماید: کسانی که پیرو پیامبر اسلامند، بین خودشان مهربانی و عطوفت است.این تکفیریها کاملا بر عکسند و تنفر افکار عمومی جهانی را از جنایاتشان سبب شده اند .


نتیجه گیری
بر طبق فرمایش قرآن، ما مسلمانان باید بین هم برادرانه و دوستانه باشیم و نسبت به دشمنان خدا و قرآن و اسلام (که دشمنان ما هم هستند) مسامحه نداشته و محکم و کوبنده باشیم.
این گروههای تکفیری بر خلاف آموز ه های اسلام و قرآن حرکت نموده و با دشمنان اسلام و مسلمین همکاری خائنانه ای دارند.

پی نوشتها
[1] کافی، ج2، ص163

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما