مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب زاد و راحله
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن توزیع گر سایت

مسعود طهماسبي هستم. از تاریخ 12 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن توزیع گر سایت تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 62 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
زاد و راحله

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از نکاتی که ما در زندگی موحدانه خود باید بدانیم این هست که اعمال ما مورد حساب و کتاب واقع می شود و در آخرت عملکرد ما در دنیا ارزیابی می شود لذا هیچ عملی در دنیا نابود نمی شود بلکه ثبت و ضبط می گردد تا محاسبه گردد.

با این بیان اینگونه می توان نتیجه گرفت که انسان زیرک کسی است که بتواند در زندگی خود عملکرد مثبتی ارائه بدهد تا در آخرت  بتواند بهتر زندگی کنند و وسیله یک زندگی خوب عمل به دستورات دین مبین اسلام است که سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می کنند. 

قرآن کریم در همین موضوع می فرماید :

يَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعيداً وَ يُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (1)

که یعنی :

روزی که هر کس ، آنچه را از کار نیک انجام داده ، حاضر می بیند و آرزو می کند میان او ، و آنچه از اعمال بد انجام داده ، فاصله زمانیِ زیادی باشد. خداوند شما را از ( نافرمانی ) خودش ، بر حذر می دارد و ( در عین حال ، ) خدا نسبت به همه بندگان ، مهربان است.»(2)

حسن ختام : خدای متعال در قرآن کریم به ما تذکر می دهد که اعمال شما از شما جدا نمی شود و در روز قیامت همراه با شما مورد محاسبه قرار می گیرد لذا سعی کنید در دنیا برای آخرت خود توشه راه آماده کنید

---------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت :

  1. آیه 30 سوره مبارکه آل عمران
  2. ترجمه آیت الله مکارم شیرازی

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما